2010. július 10., szombat

Motortos kéz torta

Kicsit bizarr tortát hoztam. :)
A szomszédunk nagyobb fia szülinapjára készítettem. A kisfiú (15) nagy motoros, és nem olyan régen kisebb motoros balesetben eltörte a kezét.
Szülei nagyon viccesek, és kérték, hogy készítsek a 15. szülinapjára egy kezet, ami fogja a motor markolatát, és kilátszik a kis fémkapocs a kézből, ami eredetileg is, miután levették róla a gipszet.
Ilyenre sikerült. :))

Piskótát feltekertem forrón, rögtön a megsülést követően (6 tojásból). Miután kihűlt, a csokis krémmel megkentem, majd ismét feltekertem, hűtőben hűtöttem. Két hosszú rúd lett belőle. Az egyikből legelőször a markolatot készítettem el, de erről nem készült fázisfotó.

A piskóta egy részét kis vajkrémmel és rum aromával összekevertem masszának, abból formáztam meg az ujjakat.
Csoki ganache-zsal kentem meg.Hogy látszódjanak a csontok és élethűbb legyen a kéz, unidec masszából sodortam "csontokat".Ezután vontam be az egészet fehér unidec-el.
Bevallom, nem olyan lett a kéz, mint amilyenre számítottam. Kicsit nagy lett, de mivel szerettem volna, ha azért van egy kicsi ennivaló rész is ebben a tortában, kénytelen voltam vastagabbra és nem annyira élethűre elkészíteni, mint amennyire tudtam volna.

Végezetül festékszóró pisztollyal fújtam le. Először egy kis kékkel, kis ereket festettem rá, majd jött a bőr szín.
Örülök, hogy elkészíthettem. Szeretem az ilyen kihívásokat.


3 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Nagggyon jó lett! Nekem teljesen élethűnek tűnik. :) Gyerkőc mit szólt hozzá?

Pocilakóra várva írta...

Szia,
Ha nem gond, lelkes olvasód lettem én is!
Nagyon profi vagy!
Gratulálok!

Kricky írta...

Pixie!

köszi. :) A srácnak nagyon tetszett. Van egy 4 éves öccse, aki állítólag rögtön kérte a kisujját... hm... :D jót nevettem rajta. De hát végülis ez egy ilyen torta.

Pocaklakóra várva!
nagyon örülök neked is, mint minden új és régi olvasómank!
Köszönöm a bókot!