2010. május 26., szerda

Zselatin virág készítése fotókkal


Lefotóztam a zselatin virágom elkészítését. Remélem, sokak örömére. :)

Felolvasztjuk a zselatint. Vigyázzunk, nehogy felforraljuk, mert elveszítheti a zselésítő hatását!

Tipp:
cukor, vagy más ízesítés hozzáadásával ehetővé tehetjük. Mivel én nem e célból készítettem, így nem tettem bele semmit.
Öntsük egy edénybe (műanyag, üveg) a még folyékony zselatint. Egy részét tegyük félre a színezéshez. Tegyük be a hűtőbe megdermedni.
Egy másik kis edénybe öntsük a zselatinunk egy részét, amit én rózsaszínűre készültem festeni. Minden színhez kell fehér festék is, mert különben a színünk csupán átlátszó színes lesz, és egyáltalán nem fog mutatni a zselénkben, mikor belefecskendezzük.
Titán-dioxidot (E171), fehér ételfestéket használtam , és Wilton Pink ételfestéket a rózsaszirmaimhoz.
Tegyünk egy kis Wilton Pink festéket a folyékony zselébe. Keverjük jól el.
Itt látható, hogy a színe átlátszó.
Egy kis por E171-et a kupakjában elkevertem a rózsaszínű folyékony zselémmel, hogy csomómentes legyen...
...mikor belekeverem a többihez.
Ezt is jól elkeverjük. Most már jó intenzív, és nem átlátszó a szín. A zöld színt is a levelekhez hasonlóképpen festjük meg.
Kivesszük a már megdermedt zselét a hűtőből, és előkészülünk a "műtétre".
Először a szirmokat fecskendezzük bele apránként a zselébe, majd jöhet a levél. Számítsunk rá, hogy fecskendezés közben többször kell majd letörölgetnünk a kifolyó festéket. Legyen kéznél valami, amivel letörölhetjük azt!
Mikor készen vagyunk, vagy úgy gondoljuk, elég már ebből, meg szeretnénk végre nézni a végeredményt (amúgy ezt az átlátszó műanyag, vagy üveg edény alján megtehetjük munka közben is), tegyük a tálunkat forró vízfürdőbe, hogy könnyebben kijöjjön a formánkból.
Egy tányérra borítsuk rá.
És kész a remekmű: Örüljünk nagyon! :))))

13 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jól néz ki!!!!!!!!!!!!!!!

Angi írta...

Csak beleszúrod a fecskendőt, nyomsz egyet és kész is egy levél? Nagyon szép!

Kricky írta...

Molnárné!

köszönöm szépen, nekem is nagyon tetszik! Csak ámultam, mikor kiborítottam az első ilyen zselatinos virágomat!

Angelocska!

Igen, beleszúrom, és egy kis rést húzok vele, közben bedig befecskendezem a festéket.

Köszönöm szépen!
Nyugodtan kipróbálhatod! Nem nagy befektetés, és annál nagyobb az öröm, mikor az ember megmutatja másnak!

Névtelen írta...

Szia!
Gyönyörűek a virágjaid! Én is kedvet kaptam a kipróbáláshoz és azt szeretném kérdezni, hogy hol vetted a titán-dioxidot? Mert én úgy gondoltam, hogy bemegyek egy patikába és megkérdezem. Hátha, de ha te biztosat tudnál mondani, annak nagyon örülnék!
Köszönöm!
Üdv: Noémi

Kricky írta...

Kedves Névtelen!

én a helyi patikában vettem 100 grammos kiszerelésben. Nagyon olcsó volt, körülbelül 400 Ft.
Sajnos tapasztalataim szerint nem minden patikában lehet kapni.

Amúgy az aromaexpressznél is lehet rendelni interneten. De az azt hiszem, picivel drágább.

Farkas Vilmos írta...

Nagyon szép!

Névtelen írta...

Szia nagyon szép a zselatinos virágod én is kipróbáltam és tényleg nem olyan bonyolult az elkészítése azt szeretném kérdezni hogy neked mennyi ideig marad olyan szép mert nekem párnap után megromlik,
Elöre is köszi a válaszodat.

Kricky írta...

Szia!

sajnos nekem sem maradt meg túl sokáig. Nekem már fél nap alatt sem olyan, mint amilyen az elején.

Névtelen írta...

Szia!
Tényleg gyönyörűek ezek a virágok!Énis elkészítettem,mert láttam a neten,de én a fehér ételfesték helyett természetesebb megoldást választottam,a színezni kívánt zselatint mindig tejben olvasztom fel és a hatás ugyanolyan.Ez csak egy tipp,ha valaki nem tud hozzájutni a fehér festékhez.

Kricky írta...

Kedves Névtelen!

köszönöm az infót. én is szoktam tejjel. sőt. hallottam már arról is, hogy a tejpor még ennél is jobb!! :)

Névtelen írta...

Szia,

Igaz, hogy már több, mint két éves a bejegyzésed,de én most találtam rá és kipróbáltam.

A problémám a következő: akármennyire is forrósítottam fel a színezett zselatint (a tűt is meleg vízben tartottam) nekem alig sikerült egy picit kinyomnom belőle, azt is csak néhányszor, utána menthetetlenül belekötött a tűbe.

Mivel a titán-dioxidot nem javasolták a patikában (állítólag belső fogyasztásra nem ajánlott), így tejport használtam.

Úgy tűnt, hogy teljesen feloldódott, de vagy ez volt a ludas, vagy a tű vastagsága nem volt megfelelő. Nem tudod véletlenül, milyen tű jó hozzá? (Az enyémen ez van: 0.5x42 mm, 25G x 1 5/8 ")

+ info

Sajnos nem kaptam Oetker zselatint, így Lucullus márkájút vettem. Ugyanúgy homályos, mint ahogy a Horváth Roziról írtad.

Válaszodat előre is köszönöm, Veronika

Névtelen írta...

Szia! Milyen arányban csináltad a zselét??? én már mindenhogy próbálom, de mindig kinyomja a résekből a festéket, és nem marad benne semmi. pedig már laza a zselém, és még mindig :/ légyszi írd le! köszönöm!
Katica

Kricky írta...

én a leírásban szereplő arányban használom csak. mármint a zacskón levő recept alapján. mintha kocsonyát szeretne az ember készíteni.