2010. május 1., szombat

Vonatos torta




Egy 4 éves kisfiúnak készítettem ezt a tortát, aki nagyon szereti a vonatokat.
Megálmodtam egy olyan kompozíciót, amit Kiskukta ihletett. Egy barlangból kijövő sínpár, amin a vonat egy játék, amit később használni tud majd a kisfiú.
Hála a jó égnek Thomast nem nekem kellett megformáznom, mert utáltam volna, nem tudom, miért. Pedig a mi kicsi fiúnk is nagyon szereti, így valószínűleg az ő szülinapjára majd csak neki kell majd állnom.Hogyan készült a torta?
Egy 6 tojásos piskótalapot sütöttem, és meg kell, hogy mondjam életem legszebb és legjobb piskótája sikerült!
3-ba vágtam, csokikrémmel megkentem, majd hagytam a hűtőben állni egy éjszakát.
Vajkrémmel kívülről egyenletesen bevontam, és úgy ment rá a zöld színű UNIDEC massza, ami a füvet imitálta ennél a tortánál.
Hogy még hatásosabb legyen, egy sötétebb színt kevertem, majd kinyújtottam, és csíkokra vágtam pizzavágóval. A tetejét bevagdostam, hogy fű jellege legyen.

A figurákat már előre legyártottam. Készült egy barlang, amit egy nagyobb tömbből formáztam, és a külső részére 3 féle színből "köveket" rakosgattam. A belsejét ecsettel feketére festettem. Barna színű masszából elkészítettem a sínt. Zöldből még maradt, így lett két szép fa is a tortán.



Végül mindezt kis vízzel ragasztottam fel a bevont tortára.
A végeredmény nagyon tetszett mindenkinek, és elhelyezhetem az albumomba, a gyerekeknek készült tortáimhoz.

1 megjegyzés:

Anyatigris írta...

Ez a torta nagyon ötletes!!!!
A fiaim ki is szúrták, és mondták,hogy süssem meg. Közöltem velük,hogy idén már mindhármójuknak volt szülinapja. De nem fogtam ki rajtuk...Azt mondták, csináljam meg az én születésnapomra....:D
Kedvesek nem?:)
A mozdony ugye nem marcipánból volt???
Mert akkor már végképp lehidalok:D