2010. március 17., szerda

Fenséges Csokikrém anyukámtól




Életem legfinomabb csokikrémjét anyukámtól tanultam. Egy kedvenc süteményembe szokta ezt beletenni, de tulajdonképpen bármilyen tortába, sütibe használható.

Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 3 ek. kristálycukor
  • 5 ek. porcukor
  • 1 vanillin cukor
  • 3 dl tej
  • 5 ek. liszt
  • 2 ek. kakaópor
  • fél kocka Rama (125 gramm)
A 2 tojást 3 ek. cukorral habosra keverünk. Hozzáadjuk a 3 dl tejet. Egy kisebb tálkában az 5 ek. lisztet, a 2 ek. kakaóporral elkeverjük, majd beleszitáljuk az előbbiekhez.
Kézi habverővel simára keverjük.


Lassú hőfokon besűrítjük folyamatos kevergetés mellett. Hagyjunk időt, hogy ne legyen lisztes íze.

A krémet lehűtjük.
Közben néhányszor átkavargatjuk kézi habverővel.

A fél kocka Rama-t 5 ek. porcukorral és 1 csomag vanillin cukorral habosra keverjük. Mixerrel átkeverjük, majd a kihűlt krémet hozzáadjuk, és tovább keverjük.



Az így elkészül csokikrémmel már meg is tölthetjük a piskótánkat, vagy akár hűtve pudingként is fogyaszthatjuk!

Próbáljátok ki, mert szenzációs finom!

32 megjegyzés:

Éva írta...

Szia!

Megcsináltam a csokikrémedet. Hát ilyen finomat még nem ettem.
Köszönöm
Éva

Kricky írta...

Kedves Éva!

ugye, milyen finom??? :) örülök, hogy kipróbáltad. :)

Éva írta...

hát annyira finom, hogy azóta nem is csináltam csak csokikrémes tortát:) a családomon kívül mindig más volt az alanya akinek enni kellett:D eddig senki nem bánta meg, hogy megkóstolta. A legközelebbi próbálkozásom a focipálya tortád lesz, de azt hiszem az is csokikrémes:)

Husike írta...

Szia Kricky!

Megcsináltam ezt a csokikrémet, de nem nézett ki úgy mint a puding....Nem tudom hogy mit ronthattam el. Az ízével nem volt gond:) Nem tudod mi lehetett a probléma?
Előre is köszönöm a válaszodat: Beatrix

Kricky írta...

Kedves Beatrix!

örülök, hogy megcsináltad és hogy írtál.

Sajnos jó pár alkalommal nekem is nagyon-nagyon csomós lett a csokikrémem. ez általában azzal volt összefüggésben, hogy viszonylag magas hőfokon főztem, és hamar összekapta magát, vagy nem kevergettem folyamatosan.
Amúgy ha ilyen történik picit segíthesz rajta úgy, ha mixerrel pár percig magas fokozaton átkevered.

Próbáld meg úgy, hogy lassú hőfokon főzöd, és kézi habverővel folyamatosan kevergeted.
Majd írd meg, hogyan sikerült!

Kricky írta...

Ja, Beatrix!

MÉg egy ötlet!

Az új étcsokoládés Dr. Oetker csokipudig irtózatosan hasonlít anyukám csokikrémjére, ha kihűlés után teszel összekevered egy kis vajjal, vagy felhabosított margarinnal.

Császár Erus írta...

Ahogy írtad fenséges! Nagy sikert aratott nálunk! Én még tettem bele őrölt mogyorót, fantasztikusan finom volt. Köszönöm szépen neked és Anyukádnak is, hogy megosztottad velünk.

Kricky írta...

Erus!
nagyon örülök neki, hogy ízlett! Átadom anyukámnak! :))

admin írta...

Nemsokára kipróbálom!!!

Krisztina írta...

Sziasztok:)

Holnap kipróbálom a csokikrémet. A bohóc tortát szeretném elkésziteni egy 4éves kisfiu születésnapjára. Nagyon remélem, hogy sikerülni fog. Ezzel a csokikrémmel csinálhatom a charlotte tortát? Annyira félek h ha kiforditom a tálcára, széttesik majd :)))))

Kricky írta...

Szia Krisztina!

Szerintem a charlotte tortából ki fog folyni, az úgy nem lesz jó sajnos!!!

rakj bele zselatint, úgy tuti lesz!!!

Névtelen írta...

Én is megcsináltam a csokikrémet,de ilyen finomat.Köszönöm hogy megosztottad velünk.Puszi anyukádnak.Bea.

Hugi írta...

Szia!
Mivel én is charlotte-hoz szeretném kipróbálni, ezért megfogadom a tanácsod, hogy rakjak bele zselatint, viszont nem tudom, hogy ezt melyik fázisban kell beleraknom.
Tudsz ebben segíteni?

Válaszod előre is köszönöm:

Üdv, Hugi

Kricky írta...

Kedves Hugi!

igen, szerintem kell bele zselatin, ha charlotte-hoz szeretnéd használni.
mikor az egész krém készen van, és betöltenéd a tortába, akkor kell bele a zselatin.

Névtelen írta...

Szia!
A mamám 87. szülinapjára szeretnék csinálni ilyen krémmel egy csokitortát, 18 cm-es formában. Ezt az adagot mind megcsináljam hozzá?

Kricky írta...

18 cm-es formához szerintem sok. a háromnegyede, vagy fele elég lesz.

Unknown írta...

Szia Kricky!!!
Szeretném megkérdezni,hogy ez a krém jó a fondant alá?Egy kisebb tortát készítenék és arra gondoltam,hogy a maradék krémet a díazítés alá használnám!!
Köszönöm Linda

Kricky írta...

Linda!
a maradékot, ha kikevered több vajjal, akkor tuti mehet a fondant alá. :)

Névtelen írta...

Nagyon finom. Bár nekem elég híg lett.most megpróbálom hátha a hütöben kicsit megköt a töltés előtt. De nagyon finom

Névtelen írta...

Hát Kricky,jól félrevezettél,mert írtad,hogy szenzációs finom a csokikrém,na de hogy ENNYIRE!!!!! :).Nem is tudom,hogy bukkantam rá a blogodra,de én mint csokiimádó kimondhatatalanul hálás vagyok,hogy megosztottad velünk édesanyád receptjét,úgyhogy emberek próbáljátok ki,mert könnyfakasztóan finom édességet kaptok néhány egyszerű hozzávalóból seperc alatt.Köszönöm :)
Csók:Émi

Kricky írta...

Kedves Émi!

nagyon-nagyon örülök neki! Épp anyukámnak is felolvastam a kommentedet! El volt ragadtatva és nagyon köszönöm a nevében is!

:))) Már érdemes volt blogot írni!

Dulcinea írta...

Kedves Kricky!

Meg kell osztanom a sikerélményemet a krémeddel kapcsolatban :) Valami mennyei, anyukám tartott egy kicsit tőle mondván hogy van benne vaj, de kellemesen csalódott és elkérte a receptet. Torta ezzel a krémmel nagyon bejött :D

Szandra

Névtelen írta...

Hello!

A krém addig jó míg a margarinos vacakot hozzá nem adjuk utána kegyetlen szar lesz.

Kricky írta...

Kedves Névtelen!
Ajánlom, hogy akkor használj a vacak margarin helyett finom vajat!

Ha anélkül szereted, akkor pedig állati tejszínhabot.

Kricky

Névtelen írta...

Szia Kricky! Épp most készitettem el a krémet. De már most jól néz ki. Üdv zsolti ui: még jelentkezem:)

Névtelen írta...

Szia. Megkentem a tortát a csokikrémmel. Sikere volt. Már tegnap elfogyott. Köszönöm. További sok sikert kricky! Zsolti

Névtelen írta...

Szia Kricky!

Én is kipróbáltam anyukád csokikrémjét.
Asszem megtartom ;)
Nagyon finom, és az állaga is tökéletes!!! :)
Remélem jól vagytok,
Georgina

Névtelen írta...

Szia!
Isteni finom a krém, köszi a receptet!
Én paleo verzióban készítettem el, ha valakit egyszer érdekelne: liszt helyett gesztenyeliszt, tej helyett kókusztej, Rama helyett teavaj, cukor helyett nyírfacukor, vaníliás c. helyett vanília aroma. Mivel a nyírfacukor édesebb, ezért 1 kanállal kevesebbet raktam bele, de nekem még így is édes egy picit.
Palacsintába is szuper!

Névtelen írta...

Szia!
Mekkora tortára elegendő ez a mennyiség?
Ha Ráma helyett tejszínhabot használnék, abból mennyit tegyek hozzá szerinted?
26 cm-es tortához kellének az arányok nekem úgy, hogy kívülre is jusson belőle...
Köszi, ha válaszolsz! :-)
Veronka néni

Névtelen írta...

Szia!
Köszi a receptet, ennél finomabb csokikrémet még nem ettem. :) A kedvesem kívánsága csokitorta volt, gondoltam szuper...nyűglődhetek vele.De ez nem is volt bonyolult és amikor megkóstoltam, rájöttem hogy érdemes volt. :)
Ha van még hasonló egyszerű recepted, örömmel várom!

Névtelen írta...

Ez nem finom, a ráma elrontott mindent! :-(
Hajni

Nati írta...

Szia!
Én még csak most fedeztem fel a csokikrémedet amit annyira dícsérnek. ez a mennyiség akkor mekkora tortába elég? Hány rétegbe tudod kenni?
Ha az étcsokis pudingot kevered el egy kevés vajjal akkor mennyi tejjel kell megfőzni? A fél liter kell hozzá vagy inkább sűrűbb pudingot kell főzni?
Köszi, Nati