2012. június 4., hétfő

Csokoládé Ganache

A csokoládé ganache-t (ejts:gánázs) rengeteg mindenre fel tudjuk használni, ha tortáról, vagy valamiféle finom édességről van szó.

Szívem szerint én a csokoládé tortát is úgy készítem, hogy nem vízgőz felett felolvasztott étcsokival vonom be, hanem ezzel a finom, krémes állagú ganache-zsal.

A marcipánnal, Unidec-el bevont tortáim alá sem mindig szeretem a vajkrémet. Sokszor használom ezt a fincsi csokikrémet. (vigyázat, a marcipán alatt átlátszik az étcsokoládés ganache)
pl. aranyérmes táska tortámnál is...


fázisfotók itt
Krémbe is tehetjük. Variálhatjuk vajjal kihabosítva(én ezt kevésbé szeretem), tejszín habbal keverve (naaaagyon fincsiiii) és csokis pudinghoz hozzákeverve.

Csokoládé Ganache készítése

Hozzávalók:
Ahány dl állati tejszín, annyiszor 100 gramm jó minőségű étcsokoládé.

Egy kb. 26 cm-es tortaformához (20 szeletes torta) a következő mennyiség szükséges:

  • 600 ml állati tejszín
  • 2 cs. vaníliás cukor (elhagyható)
  • 600 g (6 tábla) min. 45 %-os étcsokoládé
Minél jobb minőségű az étcsokoládé, annál sűrűbb lesz a ganache.

A tejszínt egy nagyobb lábasba tesszük, amiben kényelmesen tudjuk elkeverni majd a csokit.
Melegítsük fel forráspontig a tejszínt,

 majd az összetört csokoládét tegyük bele.

Ilyenkor már levehetjük a tűzhelyről, és keverjük addig, amíg a csokoládé teljesen el nem olvad benne.

Amennyiben tortát szeretnénk vele bevonni, még melegen csurgassuk a torta tetejére.
Ha krémbe szeretnénk tenni, várjunk, míg kihűl.

Tipp: Hamarabb kihűl a ganache, ha egy tepsiben "kiterítjük", és hűvös (nem hűtőbe) helyre tesszük.
Állaga krémes, kenhető lesz már langyos állapotban is.

Tejszínes csokikrém:

Tejszínhabot hozzákeverve eszméletlen finom krémet kapunk! (ha túl hígnak találjuk, javaslok pici zselatin fixet, vagy zselatint bele. ha ezt nem szeretnénk, akkor a ganache-t több csokival készítsük el) A tejszínhab mennyiségét direkt nem adom meg, hiszen ízlés dolga, ki, mennyire szereti a csokit. :)
Én ehhez a mennyiségű csokihoz 300 ml tejszínt javaslok.

Mielőtt a tejszínhabot hozzákevernénk a ganache-hoz, hagyjunk meg belőle egy kis adagot, és a lapokat az újra melegített maradék ganache-zsal kenjük meg! Tortánkat csak ezután töltsük be a tejszínes ganache krémmel.

Isteni lesz, meglátjátok! :))




11 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Valóban szuper krém!
Látom nem csak én szeretem így! :-))
Én is így készítem, mármint a tejszínhabos krémet!
Isteni finom, és változatosan lehet elkészíteni.
Ja és ami nagyon fontos, hogy jó stabil krém, emeletes tortákhoz is, és ami nem utolsó hogy nagyon könnyen elkészíthető.

Unknown írta...

Szia, lenne egy kérdésem ha fondant alá szeretném akkor langyos állapotában kenjem a tortára?

Kricky írta...

Szia!
Igen, kenheted, de ne legyen teljesen kihűlve, mert akkor nem olyan jól kenhető.

Hajni írta...

Hello. a ganachet főző tejszinnel készited?vagy jó hozzá a sima habtejszin, az nem ugrik össze a forralás folyamán?

Kricky írta...

Mindkettőből lehet készíteni. Rendszerint én inkább a babtejszínt használom. Nem csapódik ki.

Helfa írta...

Szia!

A csoki ganache mennyir dermed meg, ha tortába töltöm? Megmarad a krémessége, vagy nagyon "megkeményedik". Olyan igazi könnyű, krémes, csoki krémet szeretnék készíteni, ami persze nem vajas krém és az állaga olyasmi mint a mascarpone (ehhez tudnám hasonlítani)? Ganache-tól ilyen eredményt várhatok vagy másfajta krémmel kéne próbálkoznom?

Köszönöm szépen!

Névtelen írta...

Szia!

Nekem sajnos kicsapódott az egész. Kék Parmalat tejszínt és 70% -os csokit használtam, mi lehetett a baj?

Köszönöm Andi

Névtelen írta...

Mi az a fondan?

Kricky írta...

Kedves Névtelen!
sajnos nem értem a kérdésed ehhez a témához.

Timi írta...

Szia!
Azt szeretném kérdezni,hogy ha tortába szeretném tölteni tejszínhabbal dúsítva,akkor nem kell kihűlés után kihabosítani mielőtt hozzákeverjük a felvert tejszínt,hanem ahogy kihűlt egyből mehet bele a felvert tejszín? Köszönöm. Timi.

Névtelen írta...

A tejszín hány %-os legyen? Köszi előre is :)