2012. június 17., vasárnap

Festett portré torta

Nagyobb fiunk karatézni jár, és a legutóbbi alkalommal elkészített tortám többen látták és kóstolták is, amit a Szenszej-nek készítettem.


Akkor a kedves karate mester portréját festettem a tortára, most pedig az egyik anyuka kért meg, hogy a kislányát örökítsem meg, ugyan ilyen módon.

Kaptam egy fotót is a kislányról (remélem, nem haragszanak meg, hogy közzé teszem), arról sikerült festenem.

Fekete, természetes ételszínezéket használtam, szén port. Az árnyékos részeket szárazon, a kontúrokat pedig alkohollal (Kalinka vodka... hehe) hígítva vittem ecsettel a felületre (unidec).
Nagyon szeretem ezeket a tortákat, mert egyedi és nagyon nehéz elkészíteni... Azért így, fotón változtatnék még a portrén, de ez sajnos az én maximalizmusomból fakad. :) Soha, semmi nem elég jó. :)))

6 megjegyzés:

Judyt írta...

Huh, ez szép munka :O Egy technikai kérdés: a szénport természtes fekete festék? JObb - már amennyire jobb lehet - mint a mesterséges? Olvastam,hogy használják fekete festésre, de nekem olyan ijjesztő volt ezt használni, belegondolva,hogy mire való a széntabletta pl :)Viszont a fekete festéket hiába gyúrtam unidecbe, csak szürke lett a végeredmény :(

Pocilakóra várva írta...

Ismét nagyot alkottál!
Gratulálok!

Pocilakóra várva írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kricky írta...

Judyt!
a természetes ételszínezék, amit én is használok (szén por) sokkal szebben és jobban színez, mint a mesterséges.
Mint minden ételfesték/ételszínezék, ez is korlátozott mennyiségben használható élelmiszerben.
De szerencsére ebből egész kis mennyiség is elég ahhoz, hogy az unidecbe gyúrva csodás feketét kapjunk.

Kricky írta...

Pocilakóra várva!

Nagyon köszönöm, aranyos vagy! :)

Kricky írta...

Pocilakóra várva!

sajnos az e-mail címedre nem tudok levelet küldeni...