2010. február 20., szombat

Tortadíszítés előkészületei


Észrevettem, hogy ez a bejegyzésem az egyik legnépszerűbb, ezért kiegészíteném pár sorral, hiszen több, mint egy éve írtam már, ami alatt azért rengeteg tapasztalattal gazdagodtam.

Kiegészítésként:

Mivel vonhatunk be egy tortát?
  • Marcipán (létezik belőle 1:1, 1:2, 1:3)
  • Marcipán helyettesítő massza (boltban vásárolhatóak: Formix, Unidec v. K2)részletes leírás: ITT.
  • Házilag készített tortaburkoló vagy nyújtható fondant, cukormassza: részletes leírás: ITT és ITT.
A burkolt tortákat célszerű vajkrémmel alákenni, ami igazán tökéletes burkolást eredményez. Én újabban előszeretettel használok ganache-t (tejszínben felolvasztott csokoládé) a burkolat alá, mert sokkal finomabb.

A szép, sima felület érdekében használjunk tortasimítót.


És egy-két ötlet tortadekoráláshoz:
hogyan készültek tortáim:

Hogyan készül egy tortám 1. rész
Hogyan készül egy tortám 2. rész
Hogyan készül egy tortám 3. rész

Ezenkívül néhány bejegyzésem fázisfotókkal:

Süni torta fázisfotókkal: Itt.
Karácsonyi pulyka torta: Itt.
Könyv torta fázisfotókkal: Itt.


És akkor a régen írt bejegyzésem:

Írok pár sort arról, hogyan szoktam előkészülni egy-egy torta készítésére.
Tudni kell rólam, hogy nagyon spontán vagyok, így a sütés-főzés terén is. Nekem különösen nehéz ügy volt megszokni, hogy vannak olyan receptek (pl. mézeskalács), amiknél hagyni kell állni a tésztát egy éjszakát. Igencsak gyengéim lettek azok a torták, amiket nyújtható fondanttal vonok be, és ugyancsak fondanttal díszítek.

Igen ám, de arra is rájöttem elég hamar, hogy jobb, ha előre dolgozom.

Vagyis pl. ha olyan a dísz (rózsa, vagy pl. a pókember), akkor célszerűbb pár nappal hamarabb elkészíteni a rózsákat, vagy figurákat.

Február végén két család tagomnak is lesz születésnapja, fogok készíteni 2 tortát. Bátyámnak egy személyre szabottat gondoltam, a nagymamám pedig szereti a nagyon csicsás, rózsás, fidres-fodros dolgokat. Most is megtervezem a tortákat, és úgy fogom őket elkészíteni.

Kiskukta ötlete ihletett, hogy mini rózsákkal díszítsem a torta oldalát. Viszont én nagyon leegyszerűsítettem a mini rózsák készítését, mert most nem volt túl sok kedvem a rohangáló gyerekek között aprólékos munkát végezni.
A tetejére viszont már jóval komolyabbat gondolok.

Mutatok egy nagyon egyszerű kis rózsa készítését fotókban.
Hátha alkotásra ösztönzök valakit. :)

Egy kis darab fondantot megsodrunk.



Majd viszonylag vékonyra nyomkodjuk az ujjunkkal. Vigyázzunk, ne legyen túl vékony, nehogy elszakadjon!

Elkezdjük feltekerni.



Letépjük amikor úgy gondoljuk, elég a virágunk vastagsága, és eldolgozzuk kicsit úgy, hogy a széléhez nyomjuk a levágott/leszakított részt.

És már készen is van.



Az alját, ahol majd a tortára helyezzük, elvékonyíthatjuk, és a felesleget levághatjuk. Kicsit duci, és nem s annyira élethű, de én most pont ilyet szerettem volna! Ami nem utolsó, hogy bárki akár kézügyesség nélkül is el tudja készíteni.

Egy bonyolultabb rózsa készítése: Itt.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Kricky! Gyöngyinek hívnak, 49 évesen végeztem el a cukrásziskolát munkanélküliként, előtte irodában ültem, adminisztrátorként dolgoztam le 32 évet. Soha sem gondoltam, hogy én egyszer valaha tortákat, és ilyen finom sütemények fogok készíteni. Sajnos a számítógépet nem tudom tökéletesen kezelni, még nem tudom képeket felrakni, sőt egyenlőre még a beszélgetés sem nagyon megy, de igyekszem. Az iskola elvégzése után nagyon sokat fejlődtem, már tudom hogyan kell egy tortát beburkolni,tudok rózsákat késziteni,nem csak fondannal, de már csokoládéból is tudok. Állandóan böngészem a tortadiszítés oldalait, itt találtam rád, de nekem még nagyon sokat kell tanulnom. Üdvözlettel: Gyöngyi

Névtelen írta...

Szia Kricky! Bálntné Szekér Zita vagyok. A te csodálatos munkáid inspiráltak engem is, hogy próbálkozzak fondantos tortákkal. Eddig is sütöttem szülinapokra a családom tagjainak, de ez a fondantozás, és díszítés valami király. Nagyon sokat tanultam tőled, köszi. Egy-két ötletet csórikáltam is , én is csináltam osztálynapló tortát, táska tortát. Mindkettővel irtó sok meló volt, de megérte, mert a meglepetéstől ájuldoztak. Még egyszer KÖSZI!!!!! Szia , további jó sütögetést. Egyébként én óvónő vagyok nem cukrász. Zita

Kricky írta...

Kedves Gyöngyi és Zita!

nagyon köszönöm a kedves soraitokat! Igazán sokat jelentenek nekem, hiszen én is a tortadíszítést egyszerű háziasszonyként kezdtem el. És most ilyen sok kedves sorokat olvashatok. :)

Örülök, hogy hasznos dolgokat olvastok tőlem, és igyekszem még több hasznos tanáccsal szolgálni.

Sok sikert!