2010. szeptember 7., kedd

Hogyan készül egy tortám 1. rész

Ott kezdeném a bejegyzésem, hogy... folyamatosan félreütöm a billentyűket, és ez nagyon idegesít...Szóval már egy ideje szeretném megmutatni azt, hogy hogyan jut el a fejemből a blogomig egy tortám.

Próbálom a mondandómat (írandómat) majd néhány fotóval is színesebbé tenni (tehát nem fekete-fehér képeket teszek be), remélem, hogy adok egy-két tippet torták dekorálásához.
  1. Nálam egy torta elkészítése ott kezdődik, hogy pl. egy barátnőm felhív, és azt mondja nekem, kéne neki egy torta. Elmondja az elképzeléseit, az ízeket. Ez az egyik lehetőség. A másik, hogy én ötlök ki valamit. Most vegyük az első verziót, a barátnőm tortáját. Egy táska tortát szeretne ajándékozni az unokatestvérének (najó, nem is neki, de nem ez a lényeg- nem tudom most hirtelen, hogy az unokatestvérének a lánya neki kicsodája, ezért írtam ezt...).
  2. Elkezdek ilyenkor az interneten kutakodni fényképek után. Esetleg megnézek olyan oldalakat is, ahol tortákat készítenek. A google.hu-ba szoktam kulcsszavakat írni. Jelen esetben pl. Luis Vuitton (mert ilyen fajta táska kell, hogy legyen a torta). A nekem tetszőt ilyenkor elmentem. Vagy beírom, hogy "bag cake" (táska torta). Ilyen formában is rengeteg dolgot lehet találni. A másik kedvencem a Flickr.com. Millió fotó található rajta. Ilyen fantasztikus dolgokat lehet találni: Ezek közül néhányat majd egyszer én is elkészítenék, ha eljutok 100 év múlva erre a szintre. Most viszont ezt a képet találtam, ezt szeretném elkészíteni azzal a változtatással, hogy a táska füle rózsaszínű lesz (így kérték).
  3. Ha esetleg virágos tortáról lenne szó, akkor azt már elkezdem "kiszúrni" virágkiszúrókkal, vagy legyártom a virágokat napokkal előtte, hogy valamennyire ki tudjanak száradni. Most nincs sok készülnivalóm, csak a gondolatok a fejemben.
  4. Le is szoktam rajzolni, mit fogok készíteni. Az internetről leszedett képet pedig kinyomtattatom a férjemmel, mert nekünk nincs itthon nyomtatónk... na, azt is kéne venni...
  5. Megtervezem azt is, hogy mennyi tojásból és milyen tortaformában fogom sütni a piskótát. Ugye elmegyek vásárolni, és beszerzem a hozzávalókat, ami nincs itthon. Esetünkben pl. fagyasztott málnáért mentem, mivel nincs ép málna a közelünkben sehol... A torta most málnás-vaníliás lesz. A piskóta előre láthatólag egy 5 tojásos lesz, amit tégla alapú formában sütök majd holnap meg.
Folyt. köv...

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Várom a fejleményeket és a torta készítését lépésről lépésre képekben.
:) Jó sütést, vagy mit szoktak mondani egy cukrásznak, meleg sütőt? Na mindegy legyen szép és finom a torta és a bejegyzéseid ugyan ilyen szellemesek.:)

haNa írta...

Ez nagyon izgi!! :)) A shrekes torta meg....woow! :))

Kricky írta...

Gaby Erika!
Köszönöm szépen! Igyekszem egy kicsit színesíteni a bogomat. Naygön örülök, hogy tetszik.

haNa!
:) köszi. Megmondom őszintén, én is izgultam kicsit. Már alig vártam, hogy írhassam a fejleményeket. :)