2010. szeptember 22., szerda

Rózsás emeletes



Nagyon belejöttem a rózsák gyártásába. :) Annyira, hogy kapóra jött az egyik nagyon kedves barátunk kérése, miszerint valami olyan tortát csináljak, ami női.

Gondoltam, hogy adok rá szoknyát és akkor igazán női (habár skóciában a férfiak is hordanak). Aztán ezt a nagyon gyenge ötletet el is vetettem, mert hogyan is nézne ki egy torta szoknyában.

Először megpróbáltam másmilyen virágokat készíteni, mint rózsa, de rá kellett jönnöm, hogy kiszúrók hiányában eléggé esélytelen vagyok. És valahogy ez semennyire nem akart összejönni nekem. :(

A maradék rózsaszínű fondantomból készítettem a rózsákat és a virágokat,

a fehér tortaburkolóm ezúttal kiskukta fondantja lett.

Elfogyott az unidec-em, és most elhasználom a 15 kg cukorlisztemet. :)

A torta mindkét szintjének belseje csokikrémes (nagggyon finom), kívülről csoki ganache-zsal és vajjal összekeverve.
A felületét a rózsáknak is és a tortának is gyöngyház (snowflake) lüszter festékkel csillogtattam meg. :)
Kár, hogy a fotó nem a maga valójában adja vissza, mennyire szépen csillogott...

A tortát két különböző háttérrel fotóztam. Egy hideg és egy meleg szín előtt. Érdekes, hogy mennyivel másként mutat a torta két, eltérő megközelítésben.

14 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Szerintem jól nézne ki egy torta szoknyában! Például pliszírozottban. :)))
Nagyon szép lett a torta, biztosan odáig volt a csaj! :)

egycsipet írta...

Belejöttél bizony, nagyon szép rózsákat készítesz és persze a torta is szép lett nagyon. :))

Anyatigris írta...

Még mindig csak ámulok, milyen szép tortákat adsz ki a kezed közül!
Hát ha én kapnék egy ilyen tortát, elájulnék, az tuti!:D

Kricky írta...

Pixie!

olyan szoknyám nekem is volt! :))

remélem, hogy odáig lesz érte, most viszik el.

Egycsipet!
köszönöm szépen. már álmomban is rózsákat gyártottam. jó lenne már továbblépni. :)

Anyatigris!
köszönöm szépen! én is örülnék egy hasonlónak. engem ki fog meglepni egy ilyennel???!

haNa írta...

Kricky! Egy ilyennel senki, mert ilyet csak Te tudsz!!!! :)))))

Nagyon szép lett megint és a rózsák.... :)) Azóta már megnéztem a rózsakészítést, ráugrottam az Unidec massza felkutatására is(találtam is!) Itt is köszi azt a postot és bocs, hogy valahogyan elkerülte a figyelmem!

Anyatigris írta...

Igen, én is mindenkinek megsütöm a tortát szülinapjára a családban, amikor persze nekem jön el a szülinapom, akkor én nem szoktam kapni...
Lehet idén novemberben magamnak sütök!:D

PiciJuci írta...

ÁLOMSZÉP lett!!!
A rózsák mesések lettek. Mesteri!!

Ilyen kis virág kiszúróm nekem is van, csak épp nem tudom kiszedni belőle a kinyomott virágot. Neked hogyan sikerül? Mi a trükk??

Névtelen írta...

Gyönyörű....
Én is most készülök készíteni tortát anyukám 60-ik születésnapjára, és nálad gyűjtöm az ihletet, ha nem baj.
Annyira jó ötleteid vannak, gyakori látogatód leszek azt hiszem.

Adryenn írta...

Fantasztikusan jól néz ki!
Én is örülnék egy ilyennek már csak azért is mert a rózsaszín a kedvenc színem:-)

Balwin írta...

Gyönyörűek a rózsáid, sztem szebbek, mint a belinkelt videón... :) A lüszter festékes átkenés meg nekem kifejezetten tetszik!

Balwin írta...

Jabocsánat, a videót asszem a rózsakészítésnél láttam :) De akkor is szebbek.

Kricky írta...

Hana!

ugyan már! az a lényeg, hogy végre megtaláltad. :)
örülök, ha sikerül hasznosítani. amúgy én nem unidecből készítettem ezeket, hanem saját készítésű fondantból.

Anyatigris! az én szülinapi tortám is így készült el.. atáska torta. :)

Picijuci!
nem tudom, milyen van neked, de az enyém kiszúró/kinyomó-tehát mikor kiszaggatom, akkor megnioymom a másik végén a kis "nyomókáját" és kipottyan a virág.
Lehet, ha bekemyényítőznéd kicsit, kijönne a tiéd is.

Névtelen!

megtisztelsz vele, ha nálam gyűjtöd az ihhletet...
örülök, hgy etszik a tortám.

Adryenn!

akkor meg is van egy következő torta, milyet készíts. :)

köszönöm a bókot!

Balwin!

köszönö szépen! azért ne túlozzunk. :) azok a videón nagyon profik... bár olyat tudnék! :)

de nagyon jól esik, hogy ezt írtad... :) (vigyorog is fejem rendesen)

Gina írta...

Szia!
Csak gratulálni tudok, nagyon ügyes vagy!

Kricky írta...

Gina!

köszönöm szépen, jól esik, hogy így gondolod! azért van még mit tanulni bőven...