2010. június 22., kedd

Könyv Torta



Kedves férjem osztálytalálkozójára készítettem ezt a könyv alakú tortát, ami egy osztálynaplót imitál.

Sütöttem egy 6 tojásos piskótát, majd a széleit levágtam úgy, hogy egyenletes téglatestet kapjak.

Megtöltöttem epres pudinggal és turmixolt eperkrémmel. Hagytam kicsit dermedni a hűtőben, míg a vajkrémet előkészítettem. A külsejét vajkrémmel bevontam, majd betettem a hűtőbe 15 percre. Kinyújtottam egy adag fehér színű Unidec-et keményítőn. Lemértem egy centivel, hogy mekkora a hossza a könyv 3 oldalának. Ilyen hosszúságban és magasságban méretre vágtam a masszámat, és felhelyeztem a tortámra. Késsel enyhén bevagdostam, hogy úgy nézzen ki, mintha lapok lennének.
Kék színt használtam a könyv borítójához. Szintén centivel lemértem, hogy mekkora a felület, és ráhagytam fél cm-t, így vágtam ki a méretet. Bevontam a tortámat vele. Vigyázzunk, nehogy túlságosan sok anyag lógjon túl, mert akkor lekonyulhat a könyv borítója.

Az alsó borítót úgy készítettem, hogy egy kígyót sodortam, majd ezt helyeztem szorosan a könyv alsó részéhez, méretre vágtam. Elsimítottam laposra, és éles késsel, vagy pizzavágóval (szerintem a pizzavágó jobb) egyenesre vágtam.
A lapok "öregítését" barna színű ételfestékkel vittem fel egy vékony ecsettel.

2 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Tök jó lett ez a tortád is!
Még azt a jó kis iskolaköpenyes színt is eltaláltad. :)))

Vargáné Mária írta...

Szenzációs ez a torta!
Szép, igényes ! Gratula!