2010. március 23., kedd

Túrospogi (párperces)





A kedvenc túros pogácsámat hoztam most el. Egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam a receptet, akit egy baba-mama fórumon ismertem meg. Gavrilo, 5 gyermekes anyuka, a nevét csak így, fórumosan kötelezőnek tartom megjegyezni, hiszen tőle tanultam ezt a fantasztikus pogácsát.Az oviba szoktam ezt készíteni a gyerekeknek, és nagyon-nagyon szeretik!!! (persze a férjem is szereti, neki külön kell készíteni jó pár darabot)

A legfontosabb dolog, hogy nem kell pepecselni kelesztéssel, nem kell bele sütőpor sem. A legegyszerűbb és legkönnyebben elkészíthető pogácsának tartom!
Hozzávalók:
  • 0,5 kg liszt
  • 0,5 kg túró
  • 0,5 kg vaj vagy margarin
  • pici só
  • 1 tojás fehérje a megkenéshez
A lisztben elkeverünk úgy kb. 1 kávéskanálnyi sót. Beletesszük a túrót és a vajat (vagy margarint). Kézzel jól összegyúrjuk. Folpackba csomagolva betesszük a hűtőbe. A receptem szerint 1 éjszakára tesszük a hűtőbe, de ha nincs időnk (általában nekem soha nincs) akkor fél órára tegyük a mélyhűtőbe.

Kivesszük, és lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk. Nekem kis segítségem volt, így azért sokkal könnyebb (???). :)
Pogácsa szaggatóval, vagy bármilyen szaggatóval formákat szaggatunk belőle. A tetejüket megkenjük tojás fehérjével. Sütőpapíros tepsibe téve, 180-200 °C-on pár percig sütjük, míg aranybarnák nem lesznek... (ja, persze előbb a tepsibe tesszük, és utána kenjük meg, mert különben igen vicces mutatványban lesz részünk, és röhögni fog, aki lát)
Én ma egyébként, mint a képeken is látszik különböző állatokat szaggattam az ovisoknak. 3 csoport van az oviban. Maci, süni és nyuszi. Minden csoport kapott a csoportjának megfelelő állatkájú pogácsát. Az egyik csoporttársa kisfiamnak meg is jegyezte, hogy hozhattam volna több pogácsát is. :)

Na, majd legközelebb!

Nincsenek megjegyzések: