2010. május 18., kedd

Torta baba születésére

Olyan rég óta vágytam rá, hogy készíthessek tortát egy baba fogadására! Mesi barátnőm tett róla, hogy sikerüljön megvalósítanom ezt az álmomat is!
Pár hete szülte meg második kisfiukat, Bálintot.
Vettem gyurmamintázót, amiben számok, és betűk vannak, így a "BÁLINT" feliratot már azzal mintáztam. Ehhez a tortához minden gyurmás mintázónkat elővettem, és előszeretettel használtam őket! Mikre nem jók a gyerekjátékok! :)

Előre elkészítettem a figurákat a tortára. Alapnak egy nagyon jó kis színt választottam, ezt a "LEMON YELLOW" Wilton festéket. Szenzációsan hat ez a szín gyerektortának!

Készítettem egy kakaós piskótát, 8 tojásból, és kisütöttem 28 cm-es tortaformában. Olyan szépen feljött, hogy kettévágtam, és tudtam még egy tortát készíteni belőle (erről majd később).

Főztem tejberizst:

1 l tejhez
25 dkg rizs
pici só,
cukor ízlés szerint

Mikor a tejberizs kihűlt, 1 csomag vaníliás pudingot főztem, és kevertem hozzá. Ettől kicsit jobban lehetett kenni. Gondoltam, megbolondítom egy kis tejszínhabbal, így egy kis, 200ml-es habtejszínt felvertem habbá, és ezt is hozzáadtam. Nagyon finom lett!
Ez volt a töltelék a tortába!

Vajkrémmel bevontam kívülről, majd citromsárga színű UNIDEC-el vontam be a tortát.

Utána helyeztem rá, az előre legyártott, különböző színű figuráimat.

A tortára körbe tettem olyan figurákat, amiket gyurmamintázóval mintáztam. Pl ezt a krokodilt is, de volt még maci, papagáj, kutyus.

Egy csörgőt...cumit...és egy kis ujjatlan bady-t...



3 megjegyzés:

Anyatigris írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Anyatigris írta...

Előszedem már én is a fiúk gyurmázó szettjét!:)
Ki tudja milyen kincseket rejt számomra is!:)

Kricky írta...

Anyatigris!
vedd elő, mert nem tudhatod, micsoda kincseket rejthet a gyerek játéka. :)))