2010. július 3., szombat

Málnás Túrótorta


Vége az eper szezonnak, jöhet a málna! :)

Ez egy túrós eper torta. Nem néztem receptet sehonnan, magam találtam ki a krémet bele. Biztos létezik hasonló, de most ezt a sajátomnak tekintem. :)

Hozzávalók:
  • 3 tojásos piskóta

hozzávalók a töltelékhez:

  • 500 gramm túró
  • 1 vanilin cukor
  • kb. 5-10 dkg kristálycukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 250 gramm málna
  • 2 cs. lapzselatin

Díszítéshez: babapiskóta, tejszínhab.

A 500 gramm túrót botmixerrel jól összetörtem. Tettem bele 1 vaníliás cukrot, kristály cukrot ízlés szerint, reszeltem bele 1 citrom héját. Ezt jól elkevertem. A cukortól már nem volt ekkor olyan kemény, egy picit elfolyósodott.
Összeturmixoltam málnából annyit, hogy kb. 200 ml legyen. Ezt egy pici lyukú szűrőn átpréseltem a túróba, hogy a mag ne kerülhessen bele.
Összekevertem, és 1 csomag lapzselatint folyattam bele.
Később kiderült, hogy lehetett volna 2 csomag zselatin is, mert így nem volt kellőképpen tartása.

A piskótámat ketté vágtam, majd az alját kapcsos torta formába helyeztem. Ráöntöttem a túrós krémet (hagytam belőle egy picit a tálban), és a tetejére tettem a piskóta másik felét. A piskóta tetejét megkentem a maradék túrós krémmel. Erre helyeztem a málnákat, betettem a hűtőbe dermedni.
Mikor már volt tartása, akkor öntöttem rá a gyümölcskocsonyát.
Újra hűtőbe került a végleges dermedésig.

Hűtőből kivéve a torta formát körbevágtam, tejszínhabbal és babapiskótával díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: