2011. február 16., szerda

Thomas torta készítése


A cukrászüzemben érdekes dolgot láttam, gondoltam kipróbálom, úgyis idő hiányában több piskótát szerettem volna egyszerre sütni. A villannyal való spórolás már csak másodlagos dolog.
Két tortához kellett ugyan akkora piskótát sütnöm, és csak egy tortaformám van. A többi mind más méretű.

Igazából ezt a technikát akkor szokták használni, mikor laponként sütik a piskótát, mert tortakarikában nem sülne át rendesen, összeesne (pl. Eszteházy diós piskótája).

Két nagy tepsiben eloszlattam a már megszokott piskótám tésztáját, és a maradékot pedig a kapcsos tortaformába tettem. Együtt sütöttem, meg mindet annyi időkülönbséggel, hogy a második tepsi piskótatésztát az első megsülése után tettem be sülni.

Miután kihűltek, csak akkor vettem le róluk a sütőpapírt.A tortakarikával szaggattam mindkettőből 1-1 lapot, majd a fennmaradt részeket összerakva ismét kijött belőle 1 lap.Ez a lap került középre, a krém összetartja annyira, hogy nem is észlelhető, hogy két részből áll.

A lapokat csoki ganache-al kentem meg vékonyan, majd csokikrémet habzsákból körkörösen nyomtam rá. Én így sokkal egyenletesebben tudom betölteni a tortáimat. Egy lapos késsel elsimíthatjuk a felületét.
Kívülről csoki ganache-al kentem körbe a tortát, majd K2-vel bevontam.
Egy nagy kartont kör alakban kivágtam, és ráragasztottam fóliát, majd erre tettem a már fehérrel bevont tortát. Körben zöldre festett masszát szabtam ki úgy, hogy teljesen eltakarja az alátétet.
Egy papírlapból kivágtam felhő alakokat, majd segítségével kék felhőket fújtam festékszóróval a tortára.

Általában egy-két nappal előre dolgozom, mikor olyan tortát készítek, amin figurák, vagy virágok vannak. A Thomast már két nappal előtte megformáztam, hogy ki tudjon kellőképpen száradni. (jó, jó tudom, hogy béna lett, de nekem ez volt az első...-utálom is nagyon) Ezt a kis 1-est fogvájóval rögzítettem.
Az alagutat kivételesen frissen formáztam, mert ahogy alakult a torta, úgy erősödött bennem a kép, miszerint elengedhetetlen lesz ez is... :)Azt már mondanom sem kell, hogy a sínt újra kellett tennem, mert mikor már kész volt az egész, mert akkor jöttem rá, hogy fordítva van. Vagyis amik keresztben vannak, azokat felülre tettem... így pedig szegény vonat nem tud a sínen haladni...

Nem baj, nem törődtem bele, leszedtem, és újra megformáztam őket, újra feltettem a tortára.Utolsó mozzanatként a maradék zöld bevonó masszából kis fákat formáztam a torta szélére, és kis virágocskákat helyeztem el egy-két helyre.

A kis madárka azért került fel, mert valahogyan hozzáértem a még piros festékes ujjammal és összekentem a torta oldalát. Ezzel a madárkával eltüntettem. :))

8 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

De szeretnék most gyerek lenni, nekem sosem volt ilyen klassz tortám:-))

Adryenn írta...

Kricky!

Szerintem nagyon jó lett,profi vagy:-)
És a Thomas is aranyos lett egyáltalán nem béna:-)

Hajnalka írta...

Szerintem irtó jól néz ki ez a torta! Nagyon ügyes vagy! Én örülnék, ha nekem így menne a tortakészítés! Ja! És a Thomas is aranyos, nem béna egyáltalán!

Chef Viki írta...

Szeretnék én egyszer az életben ilyen béna Thomast alkotni :-DD

Bűbájos torta lett, csendben irigylem az egyévest :-)

Jutka írta...

Gyönyörű!

feketepillangó írta...

Szia!
A thomas pofikája nekem is felejthetetlen élmény maradt!
Nagyon nem akart az semmire sem hasonlitani, de a tied tök ari lett!!
És ezek a felhők!!!
Majd légyszi nézz be hozzám van ott neked egy ölelés:)

Bianka írta...

Fantasztikus, és ahogy tudod festeni őket, mesteri vagy

Kricky írta...

Gesztenye!
én is szeretnék gyerek lenni! Az anyukám soha nem készített különleges, szép tortákat, mégis azok voltak nekem a legszebbek! :)

Adryenn!
köszönöm. aranyos vagy, hogy vigasztalsz. :)
Hajnesz!
köszönöm szépen!
Chef Viki!
köszönöm szépen!
Jutka köszi!
Feketepillangó! köszönöm az ölelést!!! (is)
Bianka!
köszönöm. tulajdonképpen szerintem a felhők adják igazán a tortám lényegét. nélküle semmilyen nem lenne..