2011. február 11., péntek

Pillangó torta fázisfotókkal



Ez a torta viszonylag egyszerű változata a pillangónak.

A piskótát megtöltöttem vaníliás-csokis töltelékkel.
Most annyi változtattam, hogy 2 adag vaníliás krémet készítettem. Az egyik felébe csoki ganache-t csorgattam, majd úgy kevertem el. Így nem lett olyan intenzív csokis íze, de mégis nagyon finom lett.

Hagytam jól megdermedni a tortát, majd csak ezután faragtam ki a pillangó formát belőle. Igazából lehetett volna sokkal kecsesebb is a szárny, de szerettem volna, ha picivel több a torta benne.
A szárnyakat mindenki saját ízlésére szerint vághatja méretre. Én szoktam a neten keresni igazi pillangót, hogy hasonlót készítsek.

Tipp: a leesett/lefaragott részeket gyúrjuk össze, adjunk hozzá egy kis tejszínben felolvasztott csokit, majd formáljunk belőle kis golyókat. Végül kókuszreszelékbe forgatva elfogyaszthatunk.
Így nem vész kárba egy pici darabka piskóta sem, mégis van egy fincsi kis desszertünk a torta mellé. :)

Csoki ganache-al bevontam a külsejét, majd hagytam dermedni kicsit. Mivel a torta a hűtőből kivéve elég hideg volt, nem kellet sokat várni.

Még a múltkori lila emeletes torta burkoló anyagából maradt egy fél kiló halvány lilás-rózsaszínesre begyúrva, azt használtam most el.
Keményítőn kinyújtottam, majd felhelyeztem a tortára.
Ezután egy pizzavágóval körben levágtam a felesleges részeket, és eligazítottam az alját.
Szintén pizzavágóval kis vonalakat vágtam a burkolásba. Óvatosan, vigyázva, nehogy elvágjuk a burkolást.
Ezután mindenki fantáziájára van bízva a díszítés. Lüszter élelmiszerfestékkel lekentem az egész torta felületét, hogy csillogóvá váljon. A legvégső mozzanatként pedig festékszóróval fújtam rá kis pink színt.
A pillangó "szarvai" cukorból készültek.

6 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon szép esztétikus torta.

PiciJuci írta...

Szépséges lett........végre valami igazán csajos darab:)

Gesztenye receptjei írta...

Kricky!
Csodás, mint mindig:-))

Kricky írta...

köszönöm szépen!

A baj, hogy azért egyáltalán nem vagyok megelégedve vele... de így sikerült. másodjára tuti másként csinálom majd.

Mézeskalács írta...

Gyönyörű!

Adryenn írta...

Kricky!Ez nagyon szépe lett!
Szerintem tökéletes!
Majd kérlek nézz be hozzám:-)