2011. február 10., csütörtök

Gyakorlaton

2. nap a cukrászdában:

Ismét eltelt egy hét, így gyakorlatra mentem a cukrászdába. Hetente egyelőre még csak egyszer fogok menni, később meglátjuk... a kicsifiú még nem jár oviba, addig a mama vigyáz rá.


Még nehezemre esik az 5:15-ös kelés... főleg, hogy éjjel vagy háromszor kelt a drága gyermekünk, mintha csak tudná, hogy a legszörnyűbb dolog a kialvatlanság. Nehogy már ne ő járjon egész nap az fejemben, hogy ki miatt vagyok álmos. :) Biztos direkt csinálja a kis rosszcsont. :D

Megtanultam, mit jelent, hogy "vakszoljuk" a sütiket. Vagyis azzal a kis fóliával egyenként körbetekerjük a sütiket. Jó kis monoton munka. Persze ezt is el lehet rontani. Talán a kétszázadik próbálkozásom már nem volt olyan béna, mint az első.

Aztán tortákat töltöttünk. Pontosan 10 feketeerdőt, 5 mozartot, 2 gyümöcsöset és 9 Eszterházy-t. A feketeerdőt Swartz-nak hívják, ezt sem tudtam... Nem a hagyományos recept szerint készülnek ezek a torták sem. Meg is lepődtem nagyon.
A feketeerdő tortát vaníliás-tejszínes, kakaós-tejszínes krémmel, valamint meggydarabos meggyes krémmel töltöttük.
A mozart torta teljesen más fajtáját ismertem ezidáig. Most egy egyszerűbb, gyorsabb változatát készítettük el. Frissen nagyon finom volt.
Az Eszterházi (Esztit) laponként sütött nagy piskótákból lett kiszúrva egy kerek tortakarika segítségével. Nagyon praktikus kis mozzanatokat láttam, én nem így gondoltam a laponkénti sütést. Szerintem ez egy nagyon jó ötlet. A piskóta nagyon finom ízű volt! A lehulló részeket pedig mindig felhasználják valami másba is.

Kívülről a saját, belső krémjével húztuk át a tortákat, amiket majd később dekorálnak.
Addig pedig hűtőben csücsülnek.

Még egy észrevétel:
a piskóták a tortakarikákban hűlnek ki. Én eddig mindig a -még meleg piskótát kiszedtem a tortakarikámból, és úgy hagytam kihűlni. Mondjuk, a cukrászdaiaknak nincs aljuk, mint a kapcsos tortaformáknak. Erre legközelebb rákérdezek...

Hosszú nap volt, de kifejezetten jó hangulatban telt. Nagyon jól éreztem magam. Már várom, hogy újra mehessek... ja, a mignonokat ismét kifogtam. :)

2 megjegyzés:

Anyatigris írta...

Nem is tudtam,hogy Te is beíratkoztál cukrásztanfolyamra!:)

Névtelen írta...

na, hát ez az! hogy a tejszin növényi! már maga a szó is pardoxon, ez nem tejszin, hanem növényi zsir, ehetetlen, fujj
de nem esik össze, nem kell megkötni, stb-stb. Jó ez az embereknek, imádják! Hát ezért nem vásárolok cukrászdában!