2011. augusztus 18., csütörtök

Epres túrótorta Zila tortaformában

Még a webcukrász versenyen nyertem egy Zila tortaformát, és azóta is nagyon szívesen használom, mert rendkívül csodás, látványos tortákat lehet benne készíteni.

Dávidúr szülinapjára mindenképpen kellett valami epreset is készítenem, hiszen ez volt a kívánsága. Mondjuk nem volt egyszerű augusztusban epret venni, de a tescoban találtam fél kilót 500 ft-ért. Ennek az epernek azért már nem az a finom eper íze van, így tudtam, hogy fel kell majd picit javítanom valamivel.

Külsőre az ötletadó az Magyarország tortája 2011 volt, vagyis a kecskeméti barackos kölestorta. A belseje nem olyan, és nem is használtam hozzá kölest, de nagyon szívesen ki fogom próbálni szerintem majd azt a receptet is.
Azért térjünk vissza az epres tortámhoz:

Hozzávalók:
  • 1 dobos piskótalap
  • 250 g krémes tehéntúró
  • 1 doboz krémtúró
  • 1/4 reszelt narancshéj
  • 250 ml tejszínhab
  • 1 cs. (25g) zselatin
Az epres töltelékhez és a díszítéshez:
  • 500 g friss vagy fagyasztott eper (bár elég lett volna belőle kevesebb is, mondjuk olyan 300 g) 
  • 140 g cukor
  • 8 g befőző cukor
  • ízlés szerint eper dzsem
  • kevés csokoládé
Az eperből kiválogatunk 6 egyforma szemet, majd azt félretesszük.
Mossuk meg, turmixoljuk le és folyamatos kevergetés mellett forraljuk fel a maradék epret. Ezután adjuk hozzá a cukorban elkevert befőzőcukrot, és forraljuk fel újra. Ezután beletehetünk ízfokozóként egy kis eper dzsemet is.
Tegyük félre hűlni.

Mikor az öntet kicsit kihűlt, elkészítjük a betöltést a tortaformába.
A Zila szilikon tortaformába helyezzük bele a fém tortakarikát, és fújjuk ki formaleválasztóval, vagy kenjük ki vékonyan olvasztott vajjal, és helyezzük egy tálcára.

A túrót a krémtúróval és a reszelt narancshéjjal keverjük jól össze, majd adjunk hozzá egy keveset az eper öntetünkből.
Öntsük hozzá a forró (felolvasztott) zselatint, és lazítsuk mindezt a felvert tejszínhabbal.
A bekevert krém állaga akkor optimális, ha kissé lágy, majdnem folyós, így könnyen felveszi a szilikonforma mintáját. A bekevert krémet töltsük az előkészített és formaleválasztó spray-vel befújt tortaformába. Ekkor fontos, hogy ügyeljünk a tömörítésre. Legbiztosabb módszer, ha kissé az asztalhoz ütögetjük.
Helyezzük a tetejére a kihűlt dobos lapot.
A tortát tegyük kb. 1 órára a mélyhűtőbe.

A mélyhűtőből kivéve egy torta alátétet helyezünk a piskóta tetejére, majd egy határozott mozdulattal megfordítjuk az egészet. Hajszárító melegével körbemelegítjük a formát, és így könnyen leválaszthatjuk a formát a tortáról.
Az üregekbe az előzőleg lefőzött eperpépet csurgatjuk.
Étcsokoládé pasztillákkal díszítjük. A félretett eperszemeket kettévágjuk, majd a csokoládék tetejére helyezzük.
  A szülinapon ez a torta volt az, ami a leghamarabb elfogyott, és sokunknak nem is jutott belőle. Ügyeljünk rá, hogy a 12 szelet nagyon kevés, szükség lesz készíteni még egyet, annyira finom! :)

6 megjegyzés:

Ottis írta...

Csodaszép!

Anazar írta...

Milyen üde, vidám!

Biró Anikó írta...

Gyönyörű...:)

Kreatív konyha írta...

Annyira gyönyörű torták kerülnek ki a kezed alól. Most volt egy kis időm, végignézegettem a blogod, hát büszke lehetsz magadra! Nagyon ügyes vagy!
Azt a LV táskát elfogadnám, de nem is kellene az igazi, csak az a torta!!!!
További kitartást kívánok ehhez a gyönyörű (és finom) szakmához!

Mészáros Szilvia írta...

Kedves Kricky!

Biztos, hogy jók ezek a mennyiségek? Tegnap kipróbáltam ezt a receptet, és sajnos nekem a zila formám csak félig lett, nem jövök rá, hogy mit csináltam rosszul? :-(

Üdv: Szilvi

Kricky írta...

Nagyon köszönöm mindenkinek! :)

Kedves Szilvi! utána nézek én is ennek a dolognak, mert így átolvasva nekem is kicsit kevésnek tűnik az arány... :SSS

nem is értem igazán. :(
holnap megpróbálok javítani rajta, és korrigálni a mennyiségeket a blogomban!