2011. augusztus 26., péntek

Szivárvány torta

Dávidúr 5. szülinapjára készítettem ezt is. Különleges kívánság volt, hogy szivárvány színű legyen a piskóta, mert a netet böngészve meglátta, így ezt szerette volna. (na, nem egyedül böngészett, azért ő sem annyira zseni még)

Szóval a belseje adott volt, a külső része pedig a nagy kedvenc, vagyis a BIONICLE játékok ihletője lett. Őrült módon elkezdtem egy bionicle játékot tragantból megformálni, de Dávid kijelentette, hogy hagyjam abba, neki igazi játék kell a tortára. :)
Mondanom sem kell, hogy kb. 3 másodperc alatt letettem a gyurmát, és rögtön bele is egyeztem a dologba. :))

Szóval egy domboldalt vagy micsodát szerettem volna a tortával ábrázolni, a tölteléknek csoki ganache (tejszínben felolvasztott étcsokoládé) tűnt a legjobb ötletnek.
Persze, hogy tulajdonképpen a 3 torta közül Dávid számára ez volt a legigazibb, a legjobb. :)




A recept nagyon egyszerű.
A piskóta tészta bekeverése után szétválasztjuk pár tálba a tésztánkat, majd különböző színű étel festékkel megfestjük, és kisütjük laponként.
Vigyázzunk, nehogy túl sokáig kevergessük a tésztánkat, főleg, ha tojás fehérje habbal lazítottuk, nehogy teljesen széttörjük a habot.

Érdekes, hogy a sülés közben elszíneződik a piskóta külső rétege, sokkal fakóbb lesz, de a belseje szép, élénk színű marad. Tehát ne ijedjünk meg, ha esetleg nem látjuk elég élénk színűnek kívülről sülés után.

Én inkább két részletben kevertem be a tésztámat, és úgy színeztem, sütöttem őket. Egy nagy tepsiben elfért 2 színű piskóta. 2 nagy tepsim van, és egyszerre sütöttem őket úgy, hogy félidőben megfordítottam a sorrendet a sütőben. A felső rácson lévőt alulra tettem, az alsót pedig a helyére.

Így egyszerre tudtam egy időben összesen 4 különböző színű lapot sütni.

A gyerekeknek, sőt a felnőtteknek is nagyon tetszett a látvány. Ízre nem volt semmi különbség amúgy, a festéktől nem lett a piskótának más íze.

Nincsenek megjegyzések: