2010. október 5., kedd

Cupcakes/muffinok




Már nagyon rég óta szemeztem a külföldiül csak kápkéknek nevezett pici sütikkel, amiket olyan gyönyörűen tudnak dekorálni.

Most én is megpróbáltam, szerintem nem ez lesz az utolsó próbálkozásom.

Van, amit marcipánnal vontam be, van, amelyiket fondanttal. Próbálkoztam egy csokis masszával is, valami mussz (muosse)-habos csokikrém. :)

Persze, ne nézzen mindenki agyalágyultnak, azért írom ezeket a dolgokat így, mert bár tudom mit takarnak, de mindig bökte a csőröm (hm...), hogy a magyarok mennyire szeretik a külföldi hangzatú ételeket enni. Holott a cramble is csak egy morzsa, meg sorolhatnám.

De ahogy belegondolok, tényleg jobban hangzik, hogy ilyeneket készítek, mintha lefordítom magyarra.
Aztán ki tudja, lehet, hogy pár év múlva tele lesz a blogom mindenféle különleges apró sütikkel, amiknek angol megnevezéséről ma még hallani sem hallottam(kötve hiszem).

Nem baj ez, hogy ez tetszik az embereknek, de valahogy én szeretem az olyan recepteket, amik hozzávalóit nem hosszas keresgélés után tudom mindenféle bio boltban megvásárolni.
Én már csak ilyen eccerű vagyok, és kész.

Szeretem, ha a receptjeimet minden halandó ember el tudja készíteni és még finom is. (bár ez ugye relatív)

Na, nem is "dumálok" itt erről sokat, csak megmutatom, hogy mit készítettem.

Az én muffin receptem:
Hozzávalók:

  • 2/3 csésze (kb. 130g) kristálycukor
  • 2 ek. méz
  • 100 g puha vaj
  • 3 db tojás
  • vanília kivonat, vagy 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom héja
  • 1 csésze (130 g) liszt
  • kb.65 g teljes kiörlésű liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1/4 tk. só
  • 60 ml tej
A sütőt előmelegítjük 170°C-ra.
Robot géppel elkeverjük simára a vajat a cukorral és mézzel, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat. A vanília kivonatot és a citrom héjat is ekkor adhatjuk hozzá.

A lisztet a sóval, sütőporral összekeverjük, és ezt adjuk hozzá az előzőkhöz úgy, hogy felváltva adagoljuk 3 részletben a liszt-tej-lisztet. Ha nagyon száraz lenne az egész, akkor önthetünk még hozzá pici tejet, hogy keverhető legyen.

Muffin sütőbe kanalazzuk a tésztát, és tű próbáig sütjük.

Kihűlve díszíthetjük kedvünk szerint.

Én ezeket a muffinokat (cupcake) úgy díszítettem marcipánnal, hogy csak megvizeztem a marcipán hátoldalát, és rásimítottam óvatosan. Lehetett volna nagyobb kört szaggatnom, mert jobban néz ki, ha nem látszik ki a tészta, de még ez volt az első próbám. Vajkrémet direkt nem raktam alá, szerintem így finomabb is és a tészta olyan, hogy a sütésnél nem jött fel a teteje csúnyán.



A tészta amúgy nagyon-nagyon finomra sikerült. Nemsokára megpróbálom sima torta formában is megsütni, mert kíváncsi vagyok, milyen belőle tortát készíteni.

A marcipánon a minta nem nagy ördöngősség (mármint a belenyomott minta nem textúra lap sok ezerért). Egy fűzött gyöngy nyakláncom nyomtam bele, a másiknál pedig egy gyurmamintázóval készítettem a nyomatot.

2 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Naggyon szépek lettek!

Én egyszer találtam egy nagyon kedves magyar elnevezést erre:tündértortácska. Találó rájuk.

Én sem vagyok hajlandó a tejszínes csokikrémet ganache-nak (jól írom?) nevezni.

Kricky írta...

PiciJuci!

a ganache-t kivételesen én is így hívom.

Ezt a kedves szót én is hallottam már. Nekem is nagyon tetszik.