2010. augusztus 18., szerda

4. születésnapi party

Nagyobbik gyermekünk 4. születésnapját ünnepelte és én mindenképpen szerettem volna valami különleges tortát neki.
Már a nagy nap előtt jó pár héttel kérdezgettem tőle, milyet szeretne.

Volt a listán dart vader-től elkezdve koponyáig minden.

Mindenképpen szeretett volna egy pókembereset, és találtam a neten egy házikó kombinációt, ahogy egy műanyag pókember játék lövi a hálóit.

Végül elkészítettem. Persze a pókember figurát otthon hagytam a nagy kapkodásban, de mindegy, mi tudtuk, ki lőtte a hálóját. :)

A másik torta (mert miért is könnyíteném meg a saját dolgomat) egy BEN TEN torta lett. Szintén interneten néztem ki, és már rég el volt tárolva, hátha egyszer megvalósíthatom.

Most itt volt az alkalom- mivel jó pár barátja meg lett hívva- hogy alkossak.

Úgy láttam, a vendégsereghez képest kevés lesz a torta. Ha már így benne voltam a munkában, csináltam még egy grátisz tortát is, ami, be kell valljam, a legfinomabbra sikerült.


Az ízek:


Házikók:

A két bal oldali ház sacher torta volt, a jobb oldali pedig szeder és vanília krém váltakozásából állt.
A sacher tortákat csoki ganache-al kentem be kívülről, a szedreset vajkrémmel, Unidec-el fedtem be őket. Airbrush-al festettem a külsejét a házsornak.
A "pókhálók" tojásfehérje, porcukor írókából lettek előző nap kinyomva sütőpapírra, és megszilárdulva tettem a tortára.

BEN TEN:
Szeder- és vanília krémmel lett töltve. A karja piskótatekercsként lett feltekerve. A színes részeket unidec-el, az arcát és a kézfejét pedig 1:1-es (a legjobb minőségű) marcipánnal készítettem.
Mikor megláttam a végeredményt, elszomorodtam, mivel egyáltalán nem tetszett. :( A válla túl fel van húzva, a szeme nem úgy áll, ahogy kell, stb. Végül is nagyfiam felismerte (sőt, még a kicsi is), szóval egy szavam sem lehet.
A játékok természetesen direkt nem marcipánból készültem, mert ez kifejezett kérés volt az ünnepelttől, hogy később játszhasson a kiegészítő figurákkal.


A tejszínhabos torta:
Egy kerek piskótalapra kentem vékony réteg szederkrémet, majd kihűlt tejbegrízt összekevertem turmix-al összepépesített túróval, amibe előzőleg citrom reszelt héját és cukrot tettem.
A végén tejszínhabbal díszítettem hipp-hopp.
Még ilyen finomat nem ettem az utóbbi időben. Ez a torta fogyott el a leghamarabb.
A születésnap nagyon jól sikerült, óriásit játszottak a gyerekek. A vicc az volt, hogy a meghívott óvodatársak közül még a kistesók is fiúk voltak. Tehát összesen a pici babákkal együtt is volt 13 fiú gyerek. :) Lány egy szál se.
Na, majd pár év múlva. :))

És íme BEN TEN végzete:) :


Nincsenek megjegyzések: