2011. július 15., péntek

a Matiasban

Ha blogot ír az ember, érhetik meglepetések. Pláne, ha egy cukrászdáról ír, mint én EBBEN a bejegyzésemben.
Mert történt, hogy a Matias-ról írtam, és következő héten egy meglepetés várt a facebookos leveles ládámban.
Az üzletvezető cukrásztól, azaz Lengyel Józseftől kaptam levelet. Megírta, hogy olvasta a bejegyzésem, és reméli, nem voltak nagy csalódás, és szívesen vár, mert megismerne engem. Kiderült a levelében az is, hogy azok a csodás torták, amik a kirakatban vannak dekorációként, azt mind ő készítette.

Nagyon meglepődtem, és természetesen éltem a jó kis ajánlattal, és két hét múlva már ott ültem a Matias teraszán, Lengyel Józsefre várva. :)))

Körülbelül másfél órán át beszélgettünk, és rengeteg mindent árult el a cukrászda múltjáról, jelenjéről és a jövőbeli terveikről.
Komolyan, nem azért írom, hogy bárkinek is imponálni akarjak, -hiszen semmi hasznom nem származna belőle- de ilyen elhivatott embert is ritkán ismerhetek meg.
Egy maximalista férfi, aki imádja a szakmáját és aki méltán lehet büszke a munkáira. :)
amar megtaláltuk amúgy a közös hangot, hiszen rengeteg dologban hasonlítunk, ami a maximalizmust és munkaszeretetet illeti.

Volt alkalmam megkóstolni egy fehércsokis musse-t, ami fele mákkal volt megbolondítva. Nagyon ajánlom mindenkinek! az valami fenomenálisan finom volt!

A Matias amúgy a musse-jairól is nagyon híres, amiket nem volt egyszerű bevezetnie Győrben. A visszajáró vendégek már előszeretettel vásárolják ezeket a csodás köntösbe bújtatott sütiket. És áruk sem horribilis, 300-400 Ft között mozognak.

Az esküvői tortáik egyedülállóan csodálatos karamell virágokkal díszített csodák. Makány Márta nemrég Lengyel Józsefet kérte fel, hogy elkészítse ESKÜVŐ c. könyvébe a tortákat.

Egy igazán igényes cukrásszal töltött csodás másfél órát tudhatok magaménak. Nagyon kritikus vagyok magammal szemben is, ezért csak pár kedvenc tortakészítő létezik, akikre felnézek.
Lengyel József munkái viszont engem is elkápráztattak. Tőle szívesen tanulnék egy-két fogást. :))

Végezetül, hazavihettem ajándékba pár süteményt, amiket otthon elfogyasztottunk. és tutira mondom, hogy nem utoljára voltam ott. de most már a családot is vinni fogom! :))

Készíthettem néhány fotót is:






Ja, és itt egy kép a Balu kapitány kedvenc mesehőséről, Megaagyról, amit a Matiasban meglátva rögtön le kellett, h fényképezzek!

A lecke fel van adva, hiszen 20-án lesz a kisfiunk szülinapja, és "Megaagy" tortát szeretne.

4 megjegyzés:

Zoltán írta...

Na végre így kell kinézni egy kirakatnak,nem az ismert kolás márkák és egyéb céges reklámoknak kéne ott lenni mint nagyon sok helyen.

Zoltán írta...

Sok sikert Kricky a cukrászathoz!

Eszter írta...

Szuper találkozó lehetett, elhiszem, hogy boldog vagy tőle! A torták mesésen néznek ki, és igen, ez már cukrászda kirakat! ;-)

Bianka írta...

Nagyon szép tortákat készít