2012. november 9., péntek

Bagoly torta kézzel festve


Végre újra itt vagyok!

Nagyon sokat dolgoztam ezzel a tortával és azt hiszem, méltán lehetek rá büszke!
A kézzel festés művészetét eddig leginkább csak fekete-fehérben műveltem, most viszont a színekkel játszottam.

Rendkívül szeretem az aprólékos munkát, így alkottam meg ezeket a baglyokat is. A bagoly idén amúgy is hódít, és én különösen szeretem.

Egy alkotó adta az inspirációt a festésemhez, akinek semmi köze a cukrászathoz. Az ő festészete által valósult meg a kezeim közt ez a különleges torta.
Az alkotó honlapja: http://www.olaliola.com/

Hogy beavassak mindenkit a "kulissza titkokba", elmesélem, hogyan is készült.

Vásároltam egy tábla hungarocellt a tömör, vastag fajtából. Azt hiszem, lábazati szigetelő anyag a neve. Egy tábla ebből 10 cm-es vastagságban kb. 3-4000 Ft körül mozog. Festékboltokban is kapható.
Nos, én az összes hungarocell mű tortámat, amiket kiállításokra viszek ilyesmi vagy olcsóbb hungarocellből faragom.
Igen,én faragom! Méghozzá késsel! :)
A végén pedig csiszoló papírral átcsiszolom a felületet. Tudom, hogy lehet vásárolni készen kerek hungarocellt, de az olyan drága, hogy én inkább faragok.

Szóval most 3 méretben faragtam viszonylag kerek kör alakú torta formát. Lekentem vízben feloldott porcukorral, majd leburkoltam őket K2 tortaburkoló masszával.
Egymásra helyeztem a három emeletet, és rögzítettem őket.
Előzőleg egy adag K2 tortaburkolót begyúrtam lékötő porral, hogy hamarabb száradjon. Ebből a masszából készítettem a baglyokat.




Mikor a két színes bagoly megszáradt, felhelyeztem a tortára őket, és glazúrral rögzítettem. Ezután a felületre kézzel festettem még, hogy az alkotás teljes legyen.



 Kézzel festésnél különböző méretű ecseteket használok, a színek por ill. airbrush ételfestékek.
A torta élőben megtekinthető az M-gel budapesti cukrászati nagykeresedésben kiállítva, a

1044 Budapest, Megyeri út 76 szám alatt.




8 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Gyönyörű lett Kricky! Végre egy igazi aprólékos munka tőled, már nagyon vártam. :)

Kricky írta...

Pixie!
köszönöm szépen!
nagyon jól esik egy olyan precíz és profi embertől, mint te!
Igen, én is nagyon vártam már! Kicsit elégedett vagyok... :) egy darabig... :D

Judyt írta...

Szépséges! Nem tudok mást mondani :) Szeretem a festett tortáidat és tökjó, hogy ez most színes ;)

Millye írta...

Fantasztikus! :) Remekül bánsz a színekkel! Mutatós és gyönyörű!

tejszínhab írta...

Nagyon szép, hangulatos torta lett! :) Még még ilyeneket :)

dreschma írta...

Kricky
Ez egy gyönyörű munka! Kedvencem a munkáid közül.
Mind színeiben, összhatásában, finom részleteiben.

Külön elismerésem, hogy megemlítetted a grafikust, erről mások gyakran megfelejtkeznek holott szerintem így korrekt ha felhasználjuk más szellemi termékét.

Gratulálok!

Kricky írta...

Kedves Judyt!
köszönöm szépen! én is nagyon örülök, hogy végre színesben festhettem!

Millye!
Nagyon jól esik! még azért gyakorolnom kell, de sztem jó úton haladok! :)

Tejszníhab!

köszi!!!
én is úgy érzem, kell még sok ilyet, vagy hasonlókat készítenem! :)
Dreschma!
nagyon köszönöm! és az elismerést is, mert linkeltem. Igen, sajnos sokan nem említik meg az alkotót, de én mindig fontosnak tartom ezt! :) remélem, követik néhányan majd a példám...

Névtelen írta...

Kedves Kricky,

tortát festettünk és lefolyt az oldalán az összes festék. Raktuk hűtőbe be, onnan ki, izzadt, folyt rajta a festék. Borzasztó...hogyan lehet ezt elkerülni? A porfestéket ill.zselét alkohollal hígítottuk. Köszi a segítséget!