2010. augusztus 26., csütörtök

Őszibarackos próbálkozás




Pixie Pie blogjában vendégeskedtem és ott találtam ezt a finomságot.

Igaz, nekem nem sikerült olyan szépre, mint Pixié, de a nagyfiúnk befalta a felét, így az ízével kifejezetten meg vagyok elégedve.

Hozzávalók:

10 dkg vaj vagy margarin

10 dkg lágy barnacukor

1 tojás

17 dkg liszt

5 dkg finomra darált mogyoró (én darált mandulát használtam)

fél csomag sütőpor

2 db nagy őszibarack

10 dkg szeder (én ezt kihagytam szeder híján)

kekszmorzsa

5 dkg porcukor


A tojást szétválasztjuk, a fehérjét félre tesszük.
A vajat a barna cukorral jól kikeverjük, majd hozzá adjuk a tojás sárgáját és tovább habosítjuk mixerrel.
A lisztet a sütőporral és a darált mogyoróval, vagy mandulával elkeverjük, és hozzáadjuk a vajas mix-hez. Kézzel tésztává gyúrjuk, majd folpack-ba csomagolva betesszük a hűtőbe kb. 30 percre.

Nekem a liszt kicsit sok volt, így én adtam hozzá még vajat, hogy ne morzsolódjon a tésztám.

A hűtőből kivéve átgyúrjuk a tésztát és egy tűzálló edénybe belenyomkodjuk.


A közepére darált kekszet szórunk, hogy felszívja a barack levét, és ne áztassa el a tésztánkat.




A barackot megmossuk, meghámozzuk, majd felvágjuk vékony szeletekre és elhelyezzük a tésztán. Szedret is lehet még tenni rá.

Betesszük előmelegített sütőbe, közepes fokozatra kapcsolva.
Közben a tojásfehérjét kemény habbá verjük az 5 dkg porcukorral. Habzsákba tesszük.

Mikor már félig megsült a tésztánk, kivesszük és rányomjuk tetszés szerint a habot és visszatesszük a sütőbe, míg teljesen át nem sül és a tojáshab meg nem pirul picikét. Vigyázzunk, nehogy túlságosan kiszáradjon a sütink! Érdemesebb picit lejjebb venni a hőfokból!


Érdemes elolvasni Pixie féle receptet is, ő kicsit talán jobban fogalmaz nálam. ;)

Nincsenek megjegyzések: