2010. augusztus 26., csütörtök

Túrós-tejbegrízes

Egy hipp-hopp tortát készítettem nemrég.
Nagyon-nagyon finom lett, érdemes kipróbálni.

Amellett, hogy készítem ezeket az érdekes tortákat unidec-el bevonva, tegnap egy cikket olvasva elgondolkoztam a helyes táplálkozáson, meg egyebeken...

Blogomat olvasva tűnhet talán úgy, hogy degeszre tömjük magunkat (és én meg a gyerekeket) mindenféle mű, étel festékes dologgal.
Nos, ez koránt sincs így. Különös, hogy édességet, vagy tortát a kisfiam szülinapjára készítettem. Előtte már nem is tudom, hogy mikor volt, hogy saját részre...
Mi is esszük az általam készített paprikás krumplit, a hambit is inkább én csinálom, és legújabban, ha valami igazán egészségtelenre vágyunk, már a chipset is inkább én sütöm ki, vékonyra vágott burgonyából. Bár nem mintha ez lenne jellemző.

Tudok én főzni, sütni normálisat is, csak az túl uncsi lenne mindez a blogomba. :)

Az én igazi tudományom, amit tanulni és fejleszteni szeretnék, az a torta díszítés. És még így is vannak napok, mikor megkívánok valami egyszerűt, valami könnyen elkészíthetőt, de finomat.

Hozzávalók:

  • 1 vékony piskóta lap
a töltelékhez:
  • 0,5 l tej
  • 5-6 ek. búzadara
  • ízlés szerint cukor
  • 0,5 kg túró
  • 1 citrom reszelt héja
szeder krém: (elhagyható)
  • kb. 5 dkg szeder vagy más gyümölcs
  • 1-2 dl tej
  • 2 ek. kukoricakeményítő
A szeder krém helyett használhatunk pl. gyümölcsös pudingot, vagy lekvárt is.

csokiöntethez:
  • 0,5 dl tejszín
  • 15 dkg étcsokoládé
A búzadarából és a fél liter tejből tejbegrízt főzünk cukor nélkül. Jó sűrűre, mert a tortába semmilyen zselatint vagy egyéb dolgot nem fogunk tenni, csak a túrót.
Mikor kész, beleteszünk ízlés szerinti evőkanál cukrot, elkeverjük és lehűtjük.

Közben a túrót botmixerrel (vagy szitán átpasszírozzuk) jó pépesre törjük, hozzáreszelünk 1 kis citrom héját, adunk hozzá pici cukrot.
A túrót és a kihűlt tejbegrízt összekeverjük, és megkóstoljuk, kell -e még édesíteni, mivel a túrótól elég savanykássá válik a krém.
A gyümölcsöt összeturmixoljuk, átpréseljük, hogy a magoktól megszabaduljunk, és a tejjel, kukoricakeményítővel sűrű krémmé főzzük.

Egy kapcsos tortaforma aljára helyezzük a piskóta lapunkat és rákenjük vékonyan a szeder (vagy más gyümölcsből készült) krémünket. Erre rá kerül a túrós-tejbegrízes krém. A hűtőben egy éjszaka alatt (de akár elég hozzá 3-4 óra is) jól összeáll az egész. (Azért én inkább egy éjszakát szoktam pihentetni.)

Késsel elválasztjuk a tortaformától, majd tálalhatjuk is.
Lehet esetleg tejszínhabbal bevonni, úgy is nagyon finom.

Csokiöntetet ajánlok hozzá!

Elkészítése:
a tejszínben felolvasztjuk a csokoládét, tehetünk bele akár 1 cs. vaníliás cukrot is, és már csurgathatjuk is a szelet tortánkra!
Nagyon finom!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hello

megfogalmaztad, amit előzőleg irtam! Csökkenteni kell a mű dolgokat! Ki tudja, milyen egészségkárositó hatásuk van, senki nem vizsgálta hosszu távon. Amit lehet helyettesiteni kell természetessel Unidec helyett marcipán, vagy nyujtható fondán, ez utóbbiban biztos nincs adalékanyag, mert Te készited.
Szinezéket ahol lehet természetessel kell helyettesiteni.
Egészséges, finom, és csak utolsósorban szép legyen - szerintem
Üdv
T. Tamás

Kricky írta...

Kedves Tamás!

Egyetértek veled, azonban vannak olyan torták, amiket én elsősorban művészi tortáknak tartok, és azoknál sajnos muszáj használnom ételfestéket.

Én is próbálok egyre jobban törekedni, hogy egészségesebbek legyenek a tortáim, több-kevesebb sikerrel.
Az otthoni, nyújtahtó fondant (kiskuktáét)és 1:1-es marcipánt én is használok.
A tortáim finomságával nincs gond, mert eddig mindenki dícsérte őket. :)

Azért én már rég óta kutatom, honnan lehetne természetes alapú ételfestékeket venni...

Pixie Pie írta...

Kricky! Én adhatok egy tippet, hol lehet természetes alapú ételfestékeket beszerezni, ha érdekel, megírom a webáruház címét. Tény, hogy nem minden szín állítható elő növényi alapon, de már az is sokat számít, ha ezeket ki tudod cserélni, legalábbis engem megnyugtat kissé. :)

Kricky írta...

Pixie!

köszi, már vettem a Bakónál. De így is szivesen venném azért azt a tippet! ;)