2010. április 6., kedd

Húsvéti menü

A húsvéti menünkről írok, bár kicsit megkésve.
Szóval azt a fránya fonott kalács kosarat csak elkészítettem nagyban is, anyukámnak. De nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de sebaj. Most már tudom, mit rontottam el, és jövőre okosabban fogom készíteni.

Kis gyümölcskosarakat készítettem még, mert találtam szép epret. Persze, ami nem is volt olyan szép, mikor az első három szemet leszedtem a tetejéről. Így sajnos sakkoznom kellett azzal, hogy melyik szemet tehetem rá, illetve dobhatom a kukába. :(

Hozzávalók:
  • 3 csésze (kb. 0,5 kg) liszt
  • 1 csésze (kb. 15 dkg) cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 25 dkg vaj vagy margarin
A vajat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a 2 tojást. A liszthez keverjük a vaníliás cukrot, majd így hozzászitáljuk a többihez.
Jól összegyúrjuk, majd folpack-ba csavarva betesszük a hűtőbe pihenni. Én kb. 2 órán át pihentettem. Ebből az első fél óra a mélyhűtőben, majd a hűtőszekrényem felső polcán.

Miután a tésztát kivettük a hűtőből, jól átgyúrjuk, és lisztezett felületen ujjnyira nyújtjuk. Én virágmintás szaggatóval szaggattam belőle kis mintákat, majd ezzel béleltem ki a kosaraimat. Először kivajaztam a kosarakat, úgy tettem bele a tésztát, de utólag rájöttem, anélkül is simán kijön a süti a formából.
Mivel nem szeretnénk, hogy felpúposodjon a közepe, így "nehezéknek" száraz babot használtam.
Miután kisültek, ezeket kiszedhetjük belőle, és marad hely a tölteléknek.

Az én kosaraim vanília pudinggal lettek megtöltve, és a tetejére helyeztem a gyümölcsöt (szegény, pici eperkék... nehéz volt szépeket találni), arra pedig ráfolyattam a zselatint.


Készült még ezen kívül túrós pogácsa. A receptet már leírtam, megnézhető itt. Most húsvét miatt nyuszi alakúakra szaggattam a tésztát.


A menü további része francia saláta, sajtos kifli, és ugye egy torta. Nem vittem túlzásba, mert anyósomék meghívtak minket ebédre. Szerencsém volt, mert így nem kellett olyan sokat főzőcskéznem, mégis jóllaktunk nagyon!

Nincsenek megjegyzések: