2011. március 26., szombat

Clatronic robotgép

Fotó: INNEN

Sokan érdeklődtetek aziránt, hogy milyen robotgépem van otthon és mi a véleményem róla.

Egy kis műszaki leírás:

CLATRONIC KM 3067

  • 5l-es rozsdamentes keverőtál, speciális kifröccsenésgátló fedéllel
  • fém keverőkorong, keverőszár, és habverőszár
  • 6+1 fokozat
  • 1000 Watt teljesítmény
  • 50 fokban kihajtható keverőszár
  • húsdaráló fej és darálócső, fém adagoló tálca cserélhető késsel
  • hurkatöltő adapter
A gép ára 2009 végén, a Metroban 39,900 Ft volt.

Tapasztalataim:

A habverőjével rendkívül gyorsan és hatékonyan lehet habot verni (tojásfehérje, tejszínhab). A háromszög alakú keverőszárral a krémek csodásan eldolgozhatóak.
A húsdaráló részt eddig csak egyszer használtam, így tapasztalatom e téren nem sok.

Dagasztani próbáltam már vele, de én ehhez vagy nagyon béna vagyok, vagy valóban ez a gép nem alkalmas rá. inkább az előző... :))

Nekem a gép, ahányszor dagasztani próbáltam vele, nyögött, szinte le akart égni. Biztos én csinálok valamit rosszul, de mikor már látom, hogy a dagasztófej felcsavarja magára a kelt tésztát és csak melegszik, miközben "dagasztani" próbál, már erősen aggódni szoktam, és folytatom a folyamatot kézzel...
Jó lenne egy tanács, hogyan kell dagasztani az ilyen gépekkel.

Természetesen nem nagyüzemre készítették ezt a háztartási robotgépet sem. Én mindenesetre próbára teszem rendesen, hiszen kb. 200 tortát készítettem vele, kicsit több, mint 1év alatt.

Negatívumok:
NAGYON hangos. Így este, mikor a srácaink alszanak, már nem tudok vele dolgozni, pedig általában alváskor szoktam alkotni.
Ha kevés a "cucc" az üstben, akkor a habverő feje nem ér le az üst aljára, így csak a semmit keveri. Ilyenkor megdöntöm az üstöt (szerencsére az nem fix), és így verem habbá pl. a tojásfehérjét.

Remélem, ezzel a kis leírással tudtam segíteni a döntésben, ha valaki ilyen robotgépet szeretne venni. Vagy ha csak most készülne éppen rá...

Nagyon szeretem amúgy, rengeteget segít a munkámban.



7 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Kricky, a dagasztás terén nem te vagy a béna ha ez megnyugtat. eddig én még egyetlen típussal sem tudtam elérni a kívánt tésztaállagot. Erre a célra a kenyérsütőgép ezen funkciója a legalkalmasabb, én azt használom.

Az valóban negatívum a gépeddel, hgoy nem ér le a keverőszár a tál aljára. szerencsére az enyémnek leér (tefal), így akár 1 tojásfehérjét is fel tud verni pillanatok alatt.

Adryenn írta...

Kricky!

Kb.pont 2 hete ezt a gépet néztem az egyik nagyobb műszaki áruházban.De sok mindent nem tudtam meg róla.Így már jobban ismerem.És ez talán segít is a döntésben.Sajnálom,hogy hangos.A mostani gépemnek is ez a baja:-(

Ami nekem van azzal én sem nagyon tudok dagasztani,mert akkor ő is beteg hangokat produkál.És sajnálom, mert leakar olyankor égni.
Köszi az infókat nekem segítettél ezzel:-)

Nudleee írta...

Szia Kricky!

Nekem is ilyen gepem van... Illetve totalisan ugyen ilyen, csak a neve BOMANN (Nemetorszagban ez a Clatronics neve) Online rendeltem. Szallitassal egyutt volt kb 41ezer Ft.
A bajom nekem is azzal van, hogy ISZONYATOSAN RETTENTOEN FULSUKETITOEN HANGOS!!! Ha bekapcsolom, menekul mindenki...

A masik bajom, hogy pl a vajkremet nem birom kikeverni vele... Kb 5x kell lekapcsolni, belenyulni es le kell tologatni a cuccot az oldalarol, mert nem keveri ki egyaltalan. Ezert a kremeket tovabbra is kezi habverovel keszitem...

A dagaszto kart meg nem probaltam...

Csak a habvero fejet hasznalom. Viszont a piskota tesztat ugy kikeveri, hogy kezivel lehetetlen lenne ilyen allagot elerni.

Névtelen írta...

Hello
Nekem is volt egy ilyen gépem, de nagyon gyorsan megszabadultam tőle, mert használhatatlan volt. Dagasztani vettem, és arra nem jó. Ez a gép a Kitchenaid nagyon rossz utánzata kinai módra! Nagyon vacak
Maradt akkor inkább a kézi mixer, habot verni, krémet keverni azzal is lehet! Viszont pár hónapja Amerikában jártam, és onnan hoztam EREDETI KITCHENAID 220 voltos gépek, ami csodálatos, mind habverésre, mind krémkeverésre, és még dagasztásra is!!!! Igaz, ára kissé borsos, 72000 volt ott, itthon 130 ezer a legolcsóbb. De megéri az árát, nem hangos, nem melegszik, a krémeket pl. 20-30 percig keverem vele, dagasztani is kiválóan, és hosszu ideig lehet, nekem NAGYON-NAGYON bevált! Kapható hozzá és vettem is húsdarálót, valamit fagyikészitőt, amivel nagyon jó minőségű, másfél liter fagyi készithető! Én csak annyit tudok mondani, nagyon megéri a beruházást! A többi hozzá képest ócskaság

Kricky írta...

Kedves Névtelen!
Igen, valóban jó volna egy Kitchen aid! :))) jobbhíján úgy gondolom, hogy tökéletesen megteszi nekem ez, hiszen nem szoktam nagyon dagasztani. Kézi robotgéppel pedig nem szenvedek.
Sajnos, nekem nincs pénzem, csak erre.
Azért ócskaságnak elég jól funkcionál. de köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat. ha lesz elég pénzem egyszer, tuti olyat veszek! :)

Unknown írta...

KitchenAid gépet lehet találni a neten 50-ért is, (vatera) igaz használt, de ennél ez nem számít. Csak türelem kérdése, én is kivártam a megfelelő aukciót. :-D

Névtelen írta...

Én idestova egy éve használom ezt a gépet, elsősorban dagasztásra, mivel heti 2-3 alkalommal sütök kenyeret,péksüteményeket. Tökéletesen bevált, nagyon jól kidolgozott kelt tésztát kapok dagasztás után. :) A titka ugyanaz, mint a kenyérsütőgépé: pakolj bele mindent, kapcsold be és hagyd békén, tedd a dolgod, ő is teszi! :D A dagasztást kezdd 1. fokozaton, 5 perc múlva kapcsolj 2-ra, 15-20 perc múlva kész a tészta, dagasztószár ki, jöhet a kelesztés. Én imádom! :D https://www.facebook.com/photo.php?fbid=373157529401690&set=a.188650284519083.67261.100001223373998&type=3&theater