2010. október 1., péntek

Sárgarépa répatorta



Soha nem készítettem eddig répatortát.
Mivel egy kedves ismerősöm répa alakú tortát szeretett volna, így gondoltam, adott az alkalom, hogy végre kipróbáljam.

Az eredeti receptet kissé átvariálva megszületett az én répatortám. Amennyi barnacukrot levettem belőle, mézzel pótoltam, és a liszt egy részét is kevertem teljes kiörlésűvel. Annyira finomra sikerült, hogy nehéz volt megálljt parancsolnom magamnak, hogy fel ne faljam az egészet.
Csak az tartott vissza, hogy tudtam, el kell készülnie a tortának ma reggelre.

Hozzávalók:
  • 160 gramm barna cukor (eredeti recept szerint 300 gramm)
  • 2 ek. méz
  • 200 ml étolaj
  • 4 tojás
  • 200 g finomliszt
  • 80 g teljes kiörlésű liszt
  • 100 g durvára tört mandula (durvára tört dióval lehet helyettesíteni)-én jelen esetben vékonyra vágott mandulát aprítottam fel
  • 1 (12g) csomag sütőpor
  • 1 mokkás kanál fahéj
  • 300 g reszelt sárgarépa (eredeti receptben 400 g)
  • késhegynyi só
  • 50 g olvasztott fehércsoki (1/2 tábla)-elhagyható
  • 1/2 nagy narancs héja

Légkeveréses sütőt előmelegítjük 160°C-ra.
A sárgarépát meghámozzuk, megmossuk és kis lyukú reszelőn lereszeljük.

A cukrot, olajat elkeverjük, majd hozzákeverjük kézi habverővel egyenként a tojásokat. Másik tálban összekeverjük a lisztet a dióval, sóval, sütőporral és a fahéjjal. A cukros masszához adagoljuk és jól összekeverjük. Ezután beletesszük a répát, fehércsokit olvasztva és a reszelt narancshéjat.

Tetszőleges tortaformába öntjük a tésztát, majd tűpróbáig sütjük. Én kisebb formában sütöttem ezt a tortát (gyümölcskenyér forma), a maradék tésztát pedig muffinsütőben eloszlatva sütöttem meg. A narancsot kifacsartam, megmelegítettem mikróban 30 mp alatt és porcukorral kikevertem. Ez a cukormáz került a muffinok tetejére, hogy visszaköszönjön a tésztában levő narancshéj. Kis marcipán répákkal díszítettem.
A tortát vajkrémmel kentem meg, így került rá az előzőleg narancssárgára festett marcipán.
Késsel barázdákat vágtam bele és végezetül airbrush-al árnyékoltam. Sezgény nyuszika igen gnómra sikerült. :( A fotók is kifejezetten rosszak lettek, de hiába keresetem a déli- nyugati fekvésű lakásban normális fényt reggel 8-kor.

Sajnos idő közben a kis nyuszi kiharapott egy darabot belőle, de már késő volt újat készíteni, ezért így hagytam...

5 megjegyzés:

PiciJuci írta...

Nagyon-nagyon ötletes és szép lett!
A nyuszika nem is lett gnóm, szép nagy tapsi-fülei vannak:)

Várólistára helyezve a kipróbálandó recik közé.

Pixie Pie írta...

De cuki! Szép méretes répa! :D

Anyatigris írta...

Tök jó!
Mit akarsz!?:D
Főleg,hogy csak "összedobtad"!:D

Kricky írta...

PiciJuci!
köszi. a nyuszi nevében is. :)
Pixie!
igen, mert ez egy jóllakató, nem egy olyan kis izé... répa... vagymi. :D

Anyatigris!
hűű, ha tudnád, mit akarok! :D
köszi. a nyuszit dobtam össze. szegény esett is egy hátast. mára kitudja hol jár már... belegondolni is rossz. :D

Unknown írta...

Na akkor ide is beírom.Remélem most már nem szúrom el.
Ekkora répa egy ilyen pici nyuszónak.Nagyon jól sikerült.