2013. szeptember 5., csütörtök

Letolt nadrág- tortából

Vannak különös kérések, de én ezeket kifejezetten szeretem! :)
Van egy kedves ismerősöm, akinek a tesója állandóan letolva hordja a nadrágját. Megkért, hogy csináljak nekik egy ilyen tortát, mert a testvéréhez ez a torta nagyon illene.

Az anyag textúráját egy tiszta textil anyaggal értem el, amit egyszerűen enyhén belenyomtam a burkoló anyagba. a nadrág direkt szakadt, elnyűtt hatást kellett, hogy keltsen.


Bíztam benne, hogy nem csokisat kell készítenem, az egy picikét morbid lett volna... :D

Répatortát készítettem, barna cukorból és hozzáadott teljes kiőrlésű lisztből.

Répatorta recept 12 szeletes tortához:
Hozzávalók:
  • 200 g barna cukor
  • 200 ml étolaj
  • 4 tojás
  • 200 g finomliszt
  • 80 g teljes kiőrlésű liszt
  • 100 g durvára tört mandula vagy durvára tört dió
  • 1 (12g) csomag sütőpor (elhagyható)
  • 1 mokkás kanál fahéj
  • 350 g vékonyra reszelt sárgarépa
  • késhegynyi só
  • 1/2 nagy narancs héja reszelve

Légkeveréses sütőt előmelegítjük 160°C-ra.
A 350 gramm sárgarépát meghámozzuk, megmossuk és kis lyukú reszelőn lereszeljük.

A 200 g barna cukrot, a 200 ml étolajat elkeverjük habverővel, majd hozzáadjuk egyenként a tojásokat (4db).
Másik tálban összekeverjük a 200g finom lisztet, a 80 g teljes kiőrlésű lisztet, a 100g durvára darált mandulát vagy diót, csipetnyi sót, sütőport és a mokkáskanálnyi fahéjat.
A száraz hozzávalókat a cukros masszához adagoljuk és jól összekeverjük gépi habverővel.

Csak a legvégén forgatjuk bele óvatosan a reszelt sárgarépát és a reszelt narancshéjat.

Nem kell meglepődni, elég sűrű és nehéz a tészta, de senki nem fogja megbánni, mert őrületesen finom!

Tetszőleges tortaformába öntjük a tésztát, majd tűpróbáig sütjük.

3 megjegyzés:

Hamucipóka írta...

Hát Kricky!!!!!
Én nem találok szavakat!!

Nora írta...

Kedves Kricky!

Sokat olvastam az oldaladon a tortákról.

Nagyon szép munkaid vannak, s ez a legújabb is nagyon tetszik.

Én is most fogok készíteni tortát, ezúttal fondantból.
Unidecet veszek, 1 kg-os. Soft vagy Kemeny masszasz valasszak?

Viragokat venni fogok hozzá cukrból, valamint esetleg gyöngyöket. Ezeket mivel ragaszthatom oda? Nem fognak leesni, ha 1 napig allni hagyom? Ha cukor syrupot használok, megfelel?

Hallottam meg a dr. oetker "fondantjáról" is. Ismered esetleg?

Volt egy par viragod korabban, nagyon szepen csillogtak. En neztem spray-t, de egy flakon kihasznalhatatlan gyakorlatilag, es kb. 4-5 ezer korul van. Hogyan maskepp oldhato meg a haznalata, ja es ehetoek?

Koszonom szepen!! :)

marisz57 írta...

Nagyon eredeti ötlet, és szuper kivitelezés!
És hát répatorta - nagyon finom lehetett!